جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۳:۲۱
بین الملل - کد خبر : 1853
سه شنبه، ۰۱ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

اعزام ناو جنگی کره جنوبی به خلیج فارس

کره جنوبی به گفته خود برای تامین امنیت کشتیرانی ناوشکن به خلیج فارس می‌فرستد.

اعزام ناو جنگی کره جنوبی به خلیج فارس

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،کره جنوبی تحت فشار سیاسی آمریکا تصمیم به اعزام نیروی نظامی به خلیج فارس و تنگه هرمز گرفته است. گفته می‌شود که افزایش تنش بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا علت اتخاذ این تصمیم بوده است.

خبرگزاری فرانسه (AFP) روز سه‌شنبه اول بهمن با انتشار گزارشی از سئول، پایتخت کره جنوبی، از آمادگی این کشور برای حضور نظامی در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داده است.کره جنوبی اعلام کرده است که اعزام این ناوشکن مستقل از ماموریت دریایی بین‌المللی به فرماندهی آمریکا صورت می‌گیرد.همچنین این خبرگزاری اعلام کرده است که وزارت دفاع کره جنوبی این تصمیم را زیر فشار دولت ترامپ و در ارتباط با افزایش تنش بین ایران و آمریکا اتخاذ کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی رسما اعلام کرده است که این کشور یک ناوشکن و همچنین ۳۰۰ سرباز به تنگه هرمز اعزام خواهد کرد.

ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی ایران را مسئول حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس می‌داند و علیه ایران اتهام زنی می کند. آمریکا با هدف تضمین کشتیرانی آزاد در آب‌های خلیج فارس و به‌ویژه در تنگه هرمز اقدام به برپایی یک ماموریت بین‌المللی دریایی نموده است. فرماندهی این ناوگان دریایی با ایالات متحده آمریکا است.

کره جنوبی اعلام کرده است که ماموریت دریایی این کشور در خلیج فارس و دریای عمان بخشی از ماموریت بین‌المللی دریایی تحت فرماندهی آمریکا نخواهد بود، اما این کشور با مرکز فرماندهی آمریکا همکاری خواهد داشت. تبادل اطلاعات یکی از عرصه‌های همکاری نیروی دریایی کره جنوبی و مرکز فرماندهی آمریکا اعلام شده است.

لازم به یادآوری است که دو کشور کره جنوبی و آمریکا با یکدیگر پیمان امنیتی دارند. این در حالی است که درخواست دولت ترامپ از کره جنوبی برای پذیرش میلیاردها دلار هزینه سربازان آمریکایی مستقر در آن کشور بر مناسبات دو کشور سایه انداخته است.

ایالات متحده آمریکا برای دفاع از امنیت کره جنوبی در برابر تهدیدهای کره شمالی ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز در خاک کره جنوبی مستقر کرده است.

تصمیم کره جنوبی برای اعزام ناوشکن و سرباز به تنگه هرمز یک هفته پس از اظهارات هری هاریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی اتخاذ می‌شود.

سفیر آمریکا در سئول به اهمیت کشتیرانی آزاد و نقل و انتقال نفت از آب‌های خلیج فارس برای کره جنوبی اشاره کرده و تضمین امنیت تردد کشتی‌های تجاری برای این کشور را حیاتی ارزیابی کرده بود.

کره جنوبی ۷۰ درصد از نیاز خود را به نفت از طریق آب‌های خلیج فارس تامین می‌کند. این کشور نیز همچون بسیاری دیگر از وارد کنندگان نفت از ایران در برابر سیاست تحریم‌های نفتی ایران از سوی آمریکا تسلیم شده و به واردات نفت از ایران خاتمه داده‌اند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. بانو یومی یول وآدم حساب نکردن وباهاش مشاوره وصلاح مشورت هم نکردند،،،،لااقل،،،،،،،، باید قبل از حرکت اِشون به سویِ خلیج فارس،،، می رفتن سَرِ قبرِ جومونگ ونیاکانِشون وازارواحِ درگذشتگانِ خود طلبِ دعایِ خیر وپیروزی می کردند

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!