جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۱:۱۵
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17193
چهارشنبه، ۱۲ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

اعتصابات گسترده معلمان و کارکنان دولت در بریتانیا

بیش از نیم میلیون معلم، کارمند دولتی، رانندگان قطار و استادان دانشگاه بریتانیا در بزرگ‌ترین اقدام هماهنگ روز چهارشنبه اعتصاب خواهند کرد.

اعتصابات گسترده معلمان و کارکنان دولت در بریتانیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در اعتصابات دسته‌جمعی مدارس تعطیل می‌شوند، ارتش در آماده باش برای کمک در مرزهای بریتانیا قرار می‌گیرد و خدمات ریلی در بسیاری از نقاط کشور مختل میشود.

رهبران اتحادیه تخمین می زنند که تا 500000 نفر در اعتصابات شرکت خواهند کرد که بالاترین تعداد در حداقل یک دهه گذشته است، و تجمعاتی علیه قانون جدید برنامه ریزی شده برای مهار اعتصابات در برخی بخش ها برگزار خواهد شد.

پل نواک، دبیر کل کنگره اتحادیه‌های کارگری (TUC)، گفت: «پس از سال‌ها کاهش بی‌رحمانه دستمزد، پرستاران، معلمان و میلیون‌ها کارمند دولتی دیگر شاهد کاهش استانداردهای زندگی‌شان بوده‌اند - و قرار است با کاهش بیشتری در دستمزد مواجه شوند».

وی ادامه داد: «وزرا به جای طرح راه‌های جدید برای حمله به حق اعتصاب، باید دستمزدها را در سرتاسر اقتصاد افزایش دهند – که با افزایش دستمزد مناسب برای کارگران در بخش دولتی شروع می‌شود.»

دولت می‌گوید «اقدامات کاهشی» صورت خواهد گرفت، اما اعتصاب‌ها تأثیر قابل‌توجهی خواهند داشت.

سخنگوی نخست وزیر به خبرنگاران گفت: «ما معتقد هستیم که این امر زندگی مردم را مختل می‌کند و به همین دلیل است که فکر می‌کنیم مذاکره به‌جای تظاهرات، رویکرد درستی است».

با تورم بیش از 10 درصد - بالاترین سطح در چهار دهه - بریتانیا شاهد موجی از اعتصابات؛ از کارکنان بهداشت و حمل و نقل تا کارمندان انبار آمازون و کارکنان پست رویال میل، بوده است.

اعتصاب کنندگان خواستار افزایش دستمزدها برای پوشش سرسام آور قبض های غذا و انرژی هستند که به گفته آنها باعث افزایش استرس، احساس کم ارزشی و تلاش روزافزون برای تامین هزینه های زندگی آنها شده است.

روز چهارشنبه حدود 300000 معلم به همراه 100000 کارمند دولتی از بیش از 120 اداره دولتی و ده ها هزار استاد دانشگاه و کارمند راه آهن وارد اعتصاب خواهند شد.

هفته آینده، پرستاران، کارکنان آمبولانس، امدادگران، مسئولین تماس اورژانس و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی قرار است اعتصابات بیشتری را برگزار کنند ، در حالی که آتش‌نشانان این هفته نیز از اعتصاب سراسری حمایت کردند.

 

طولانی ترین اعتصابات در 30 سال گذشته

بر اساس داده‌های رسمی، بین ژوئن و نوامبر، بیش از هر شش ماه دیگری در بیش از 30 سال گذشته، روزهای بیشتری به دلیل اعتصابات صنعتی از دست رفته است.

نظرسنجی ایپسوس که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که مردم در مورد اعتصاب چندگانه اختلاف نظر دارند، 40 درصد از این اقدام حمایت کردند و 38 درصد مخالف بودند.

دولت سوناک تاکنون موضع سختی در قبال اعتصابات بخش دولتی اتخاذ کرده است و گفته است که تسلیم شدن در برابر تقاضا برای افزایش دستمزدها تنها باعث افزایش تورم می شود.

اما با توجه به اینکه حزب حکومتی او در نظرسنجی ها ۲۵ درصد از حزب مخالف کارگر عقب افتاده اند، این اقدام صنعتی بر مشکلات سیاسی سوناک می افزاید.

تا کنون اقتصاد ضربه بزرگی از اعتصابات صنعتی و هزینه آن‌ها در هشت ماه منتهی به ژانویه که توسط شرکت مشاوره مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی (CEBR) حدود 1.7 میلیارد پوند (2.09 میلیارد دلار) برآورد شده است، دریافت کرده است.

بر اساس آن تحقیقات، تاثیر تخمینی اعتصابات معلمان حدود 20 میلیون پوند در روز است.

با این حال، با ضعف اعتماد در میان مردم و کارفرمایان و اقتصاد در رکود، اعتصابات بر حس تیرگی در اقتصاد بریتانیا افزوده است.

کارل تامپسون، اقتصاددان CEBR، گفت: «اختلافات صنعتی حل‌نشده تأثیر نامطلوبی بر رشد اقتصادی دارد، بخصوص در زمانی که رکود نزدیکی پیش بینی شده است».

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!