چهارشنبه، 30 خرداد، 1403 | Wednesday 19th of June 2024
۱۶:۰۵
اروپا و آمریکا - کد خبر : 15460
دوشنبه، ۱۱ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

اعتراضات کامیون داران علیه قوانین واکسیناسیون، اتاوا کانادا را مسدود کرد

پس از آنکه هزاران نفر در پایتخت کانادا برای اعتراض به نخست وزیر جاستین ترودو و دستورات واکسیناسیون کرونا، تجمع کردند، ده ها کامیون و خودروهای دیگر برای دومین روز متوالی منطقه مرکزی شهر اتاوا را مسدود کردند.

اعتراضات کامیون داران علیه قوانین واکسیناسیون، اتاوا کانادا را مسدود کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، کامیون‌ها در خیابان‌های نزدیک پارلمان، باقی ماندند. صدها معترض روز یکشنبه نیز به خیابان ها آمدند. برخی از کامیون داران گفتند تا زمانی که این قانون لغو نشود، آنجا را ترک نخواهند کرد.

به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، روز شنبه در تظاهراتی در تگزاس، معترضان کانادایی را به دلیل "مقاومت شجاعانه در برابر دستورات غیرقانونی"، به عنوان نشانه ای از سیاسی شدن بیماری همه گیر کرونا، ستایش کرد.

پلیس در توییتر اعلام کرد که در همبستگی با تظاهرات اتاوا، کامیون‌داران و معترضان یک گذرگاه مرزی بین کانادا و آمریکا در جنوب آلبرتا را مسدود کرده‌اند.

در اتاوا، هزاران نفر در روز شنبه به طور مسالمت آمیزی تجمع کردند و هیچ بازداشتی صورت نگرفت، اگرچه چندین حادثه اکنون توسط پلیس در حال بررسی است.

پلیس اتاوا در توییتر گفت: «تحقیقات جنایی متعددی در جریان است، از جمله برای هتک حرمت بنای یادبود جنگ ملی و رفتار تهدیدآمیز، غیرقانونی و ارعاب‌کننده در برابر پلیس، کارمندان شهر و سایر افراد.»

از یکی از معترضان در حال رقصیدن بر روی بنای یادبود جنگ، مقبره سرباز گمنام، فیلم گرفته شد و پرچم هایی با صلیب شکسته در میان جمعیت دیده شد. یک مرکز خرید در مرکز شهر به دلیل امتناع معترضان از پوشیدن ماسک تعطیل شد.

مایکل کوپر، یک قانونگذار محافظه کار که در جریان این تظاهرات قهوه توزیع می کرد، در یک مصاحبه تلویزیونی در حالی که در نزدیکی پرچم کانادا ایستاده بود با یک نماد سواستیکا به تصویر کشیده شد. او بعداً بیانیه‌ای در محکومیت این معترض "سرزنش‌کننده" در توییتر منتشر کرد.

فرمانده ارشد ارتش کانادا، ژنرال وین ایر، زنی را که در حال رقصیدن بر روی مقبره سرباز گمنام فیلمبرداری شده است، محکوم کرد و گفت که او یک "بیمار" است.

صفحه رسمی این تظاهرات روز شنبه در فیس بوک اعلام کرد: «ما از هیچ بی احترامی حمایت نمی کنیم.»

این تظاهرات به عنوان اعتراضی علیه قوانین الزام آور واکسن برای رانندگان مرزی آغاز شد؛ اما به تظاهراتی گسترده ترعلیه دولت ترودو، تبدیل شد.

به دلیل نگرانی های امنیتی، ترودو و خانواده اش روز شنبه خانه خود را در مرکز شهر اتاوا ترک کردند. ترودو در اوایل این هفته گفت که این معترضان نماینده یک "اقلیت کوچک حاشیه ای" هستند و نماینده دیدگاه های کانادایی ها نمی باشند.

حدود 90 درصد از کامیون داران برون مرزی کانادا و تقریباً 79 درصد از جمعیت کانادا دو واکسن کرونا را تزریق کرده اند. کانادا اکنون در وسط یک بحران افزایش موارد ابتلا به سویه امیکرون می باشد، که بیمارستان ها را تحت فشار قرار داده است .

عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل، روز یکشنبه، لغو هر یک از قوانین واکسیناسیون را رد کرد.

الغبرا در مصاحبه ای با "CanaBC" گفت: «واکسن ها بهترین راه ما برای محافظت از خود و اقتصادمان در برابر کرونا هستند». او اضافه کرد: «قابل قبول نیست که ببینیم در جریان اعتراضات، صلیب های شکسته نمایش داده می شوند.»

حزب محافظه کار کانادا از این اعتراض حمایت کرد، اعتراضی که بسیاری از خشم خود را مستقیماً متوجه ترودو کرد. حزب راستگرای خلق کانادا که هیچ کرسی در پارلمان ندارد در این تظاهرات شرکت کرد.

ماکسیم برنیه، رهبر حزب خلق در سخنرانی روز شنبه گفت: «ما اشاعه دهندگان آزادی هستیم.»

بر اساس مصاحبه با سی‌بی‌سی، جیم واتسون، شهردار اتاوا، گفت که برخی از معترضان یک آشپزخانه سوپ‌خوری را مورد حمله قرار داده‌اند و خواستار غذای رایگان شده‌اند؛ زیرا امتناع آنها از پوشیدن ماسک به این معنی است که نمی توانند در رستوران‌ها، غذا بخورند.

واتسون گفت: «شما حق اعتراض دارید، اعتراض کردید. حالا لطفا از این مرحله بگذرید.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 30 خرداد، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!