جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۸:۲۶
شنبه، ۱۰ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

اعتراض چین به قرارداد تسلیحاتی زیردریایی های هسته ای استرالیا

سخنگوی وزارت خارجه چین: کشورما ضمن حفظ ارتباط با دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی هسته ای و دیگر کشورهای عضو آژانس، برای دفاع از اعتبار سازوکار بین المللی منع گسترش سلاح هسته ای تلاش خواهد کرد.

اعتراض چین به قرارداد تسلیحاتی زیردریایی های هسته ای استرالیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، طی بیانیه ای از سوی وزارت خارجه چین سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد: همکاری آمریکا، انگلیس و استرالیا در ساخت زیردریایی های حامل تسلیحات هسته‌ای، سبب ایجاد خطر جدی تکثیر هسته ای در جهان می شود.

خانم «هوا چون یینگ» شامگاه جمعه (9 مهر) در بیانیه ای اظهار داشت: اقدام سه کشور آمریکا، استرالیا و انگلیس، ضمن مغایرت با روحیه پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای، تاثیرات منفی زیادی هم در سامانه بین المللی منع گسترش هسته ای ایجاد کرده و هم تهدیدی واقعی برای صلح و ثبات در منطقه خواهد بود.

وی در ادامه گفته است: آمریکا چگونه می تواند مطابقت اورانیوم عرضه شده به استرالیا با استاندارد آژانس بین المللی انرژی هسته ای داشته باشد و استرالیا چگونه نظارت موثر آژانس را تضمین می کند؟ اگر استرالیا به عنوان کشور عاری از سلاح هسته ای بتواند به اورانیوم غنای بالا که می تواند برای تولید سلاح هسته ای به کار گرفته شود، دست پیدا کند، آمریکا، انگلیس و استرالیا برای مخالفت با دستیابی دیگر کشورها چون کره شمالی و ایران چه دلیلی دارند؟  

خانم هوا چون یینگ گفت: چین ضمن حفظ ارتباط با دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی هسته ای و دیگر کشورهای عضو آژانس، برای دفاع از اعتبار سازوکار بین المللی منع گسترش سلاح هسته ای دفاع خواهد کرد.

پیش از این «جانگ جون»، نماینده دائمی چین در سازمان ملل گفته بود بعضی از کشورهای دارای سلاح هسته‌ای نباید همزمان با اعلام پشتیبانی از نظام بین المللی عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای، به کشورهای غیرمجهز به سلاح هسته‌ای برای ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای کمک کنند، چرا که این کار نه تنها باعث تشدید رقابت تسلیحاتی خواهد شد بلکه نظام بین‌المللی عدم اشاعه سلاح‌های هسته ای را تضعیف و امنیت و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای را تخریب می‌کند و درعین حال با روحیه پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای نیز مغایرت دارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!