سه شنبه، 11 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 30th of April 2024
۰۸:۱۷
دولت - کد خبر : 11753
سه شنبه، ۲۶ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

اسماعیلی : 30 میلیون دز واکسن تا نیمه شهریور وارد کشور می‌شود

رئیس جمهور بعد از بازدید از داروخانه ۲۹ فروردین و مشاهده صف و گرفتاری های مردم دستور دادند که داروخانه های توزیع داروهای بیماران کرونایی به ویژه در تهران افزایش پیدا کند

اسماعیلی : 30 میلیون دز واکسن تا نیمه شهریور وارد کشور می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس دفتر ریاست جمهوری امروز ( 26 مرداد ماه ) در حاشیه افتتاح داروخانه مخصوص بیماران کرونایی ، در مورد واردات واکسن کرونا توضیحاتی را ارائه داد.

غلامحسین اسماعیلی  اظهار داشت : بحت واردات واکسن با جدیت در حال انجام است و غیر از وارداتی که تاکنون داشته ایم، حدود ۳۰ میلیون در واکسن دیگر را حدودا تا نیمه اول شهریورماه وارد خواهیم کرد. با توجه به دستوری که رئیس جمهور مبنی بر کوتاه شدن زمان واردات، صادر کردند، 30 میلیون دز واکسن دیگر هم متعاقبا وارد کشور خواهد شد و در کنار واردات، خط های تولید واکسن داخل کشور را هم افزایش خواهیم داد.

اسماعیلی با بیان اینکه هرچه برای رفع دغدغه ها و گرفتاری های مردم انجام دهیم، حق آنها است، تصریح کرد: هم نیاز دارویی و هم نیاز واکسن و هم سایر نیازهای مردمی را دنبال می کنیم به مردم می گویم دولت اراده، کار جهادی و انگیزه جدی برای رفع مشکلات آنها دارد. خوشبختانه همه همراهان دولت جهادگونه به میدان آمدند و این گرفتاری ها برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور بعد از بازدید از داروخانه ۲۹ فروردین و مشاهده صف و گرفتاری های مردم دستور دادند که داروخانه های توزیع داروهای بیماران کرونایی به ویژه در تهران افزایش پیدا کند که در ۷۲ ساعت گذشته برابر گزارش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صرفا در تهران مراکز داروخانه های توزیع داروهای کرونانی به ۴۹۰ داروخانه و در سراسر کشور نزدیک به ۲ هزار داروخانه افزایش پیدا کرد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری جداسازی بخش توزیع داروهای کرونایی از توزیع سایر داروها و دیگر بیماران مراجعه کننده به داروخانه ها هم به لحاظ سهولت کار و هم به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی را دیگر اقدام انجام شده عنوان کرد و گفت: نمونه این اقدام را در داروخانه ۲۹ فروردین مشاهده می کنیم که کاملا این دو بخش مجزا شد و توزیع داروهای آنها در سالن و بخش دارویی مجزا انجام می شود.

این کار در عموم داروخانه ها یکی بعد از دیگری عملیاتی می شود بنابراین تا جایی که می توانیم دنبال این هستیم که خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم

وی درباره تامین داروهای کرونایی عنوان کرد : طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان و بررسی هایی که انجام شده، مشکل تامین داروی بیماران کروتایی را نداریم و بیشتر این داروها در داخل تولید می شود.

اسماعیلی درباره تامین سرم هم با بیان اینکه مشکل سرم و تولید داخلی آن حل شده است، بیان کرد: موضوع درمان، موضوع فوریتی است بنابراین در زمینه تولید و واردات سرم بلافاصله اقدام و محموله بسیار خوبی بدون تشریفات گمرکی وارد کشور شد که در تمام داروخانه ها و بیمارستان ها توزیع شده است، بنابراین مشکل دارو و سرم در کشور نداریم.

رئیس دفتر ریاست جمهوری درباره اقدامات ارتش و ایجاد داروخانه ظرف ۴۸ ساعت هم گفت: این یک اقدام جهادی و قایل قدردانی و الگوبرداری توسط بخش های دیگر مدیریتی کشور است، این موضوع یک الگو برای کار جهادی است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 11 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!