جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۲۰
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17214
دوشنبه، ۱۷ بهمن، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

استفاده از قدرت نظامی برای ساقط کردن یک بالون غیر نظامی

وزارت دفاع چین روز یکشنبه اعلام کرد که آمریکا از قدرت نظامی خود علیه یک بالون بدون سرنشین غیر نظامی استفاده کرد و درواقع این یک واکنش افراطی از سوی آمریکا نسبت به‌ این‌ بالون بود و ما حق انجام اقدامات لازم را در این باره برای خود محفوظ می‌دانیم.

استفاده از قدرت نظامی برای ساقط کردن یک بالون غیر نظامی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، آمریکا روز پنجشنبه ۱۳ بهمن اعلام کرد که یک بالون جاسوسی را در آسمان رصد کرده و مشخص شده است که‌ آن بالون از آن چین است و حال آمریکا مدعی شده که چین قوانین بین المللی را نقض کرده و به حریم هوایی آمریکا احترام نگذاشته است.

این بالون در بعد از ظهر روز شنبه ۱۵ بهمن ماه بر فراز آب‌های منطقه‌ای ساحل کارولینای جنوبی به دست خود آمریکا سرنگون شد.

دولت پکن در رابطه با این بالون گفته است که ادعای آمریکا در خصوص جاسوسی بودن این بالون کذب است و مدعی است که این بالون غیرنظامی بوده که برای انجام تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می‌گرفت. و هیچ موردی برای جاسوسی بودن آن به ثبت نرسیده است.

وزارت دفاع چین در گزارشی در رسانه اجتماعی "وی‌چت" و در صفحه منصوب به این وزارتخانه نوشت: ایالات متحده آمریکا از قدرت موشکی خود برای ساقط کردن یک بالون غیرنظامی استفاده کرد که این عمل از روی افراط بود.

وزارت دفاع چین همینطور در ادامه واکنش خود نسبت به ساقط کردن یک بالون غیر نظامی چینی به دست آمریکا به شدیدترین وضع ممکن اعتراض کرد و اعلام کرد که برای ساقط کردن یک بالون غیر نظامی چینی از جنگنده استفاده کردین ، پکن حق انجام اقدامات لازم بعدی را برای خود محفوظ می‌داند.

سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم به موضوع بالون های چینی پرداخته و با بررسی کارهای گذشته چین در این زمینه متوجه شده است که چین برای اولین با این کار را نکرده است و در واقع  در گذشته نیز این کار را چند بار انجام داده است.

 رصد بالون‌های چینی در حریم هوایی کشورهای آمریکا و کانادا که موجب هراس این کشورها شده، با ابراز تردید درباره گزارش رسمی چین که رویکرد جاسوسی این اقدام را رد می‌کند، نوشت، چرا رئیس جمهور آمریکا پس از پرواز بالون بر فراز پایگاه‌های موشک‌های هسته‌ای دستور سرنگون‌سازی آن را صادر نکرد؟ و پیام چین و درس‌هایی که از این نفوذ گرفته می‌شود، کدام است؟

این نویسنده و تحلیلگر سرشناس در ادامه بررسی های خود نوشت ، اگر این موضوع را به صورت سطحی بررسی کنیم متوجه می شویم که حق با چین است ، اما وقتی به بررسی بیشتر می پردازیم متوجه موارد دیگری در این زمینه می شویم ، اما اگر ماجرا به همین شکل بود و این اتفاق تصادفی و غیر عمدی بوده، چرا دولت آمریکا سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه خود به چین را که قرار بود امروز و فردا انجام شود، لغو کرد؟ و خود بلینکن نیز اعلام کرد که تاریخ سفر را هم اعلام نخواهم کرد تا این موضوع به خوبی روشن نشود.

موضوع جایی دارک می شود که با بررسی های بدست آمده مشخص شده است که این بالون دقیقا بر فراز مناطق ممنوعه و یا حساس امریکا رفته است ، اگر این بالون غیرنظامی و تنها برای پژوهش‌های هواشناسی بود، پس چرا بر فراز برخی پایگاه‌های نظامی دارای موشک‌های بالستیک هسته‌ای دور بُرد قاره پیما در منطقه مونتانا پرواز کرد؟ و چرا نیروهای ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و کانادا با هم اعلام وضعیت آماده‌باش کردند؟ ، دامنه این سوالات به همین جا ختم نمی شود

دولت پکن در گذشته نیز کارهایی مشابه با این عمل را انجام داده است ، آنها چند بالون جاسوسی را بر فراز برخی پایگاه‌های نظامی استراتژیک آمریکا به پرواز درآورده بودند و سوال اینجاست که چرا این بالون نیز برای همین هدف ارسال نشده باشد؟ با بررسی های بیشتر تازه متوجه این موضوع می شویم که شیطنت های چین در زمینه جاسوسی زوایای جدیدی پیدا کرده است.

در ادامه سری سوالاتی که قطعا جواب انها نزد خود چینی ها است این است که چگونه ممکن است این بالون بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک چین را تا خاک آمریکا طی کرده باشد آن هم بدون اینکه رصد شود و همینطور مسیرش توسط کشوری که آن را به پرواز درآورده اصلاح نشده باشد و یا اینکه قبل از ورودش به خاک آمریکا، آن را در دریا ساقط نکرده؟ آیا آمریکا به دلیل اینکه در باتلاق جنگ اوکراین گیر کرده، این توهین را قبول کرد؟ چرا پدافند هوایی آمریکا همان لحظه ورود و یا نزدیک شدن بالون به مرز های دریایی و هوایی خود متوجه این موضوع نشد؟

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!