شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۱:۱۳
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 12981
يكشنبه، ۱۱ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

استخراج بیت کوین با استفاده از آتشفشان

السالوادور، کشور آمریکای مرکزی، اولین کشور در جهان است که بیت کوین را به عنوان واحد پول رسمی پذیرفته است.

استخراج بیت کوین با استفاده از آتشفشان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور نجیب ابوکیله گفت که این اقدام توسعه اقتصادی، شمول مالی و سرمایه گذاری را به همراه خواهد داشت. با این حال تصمیم دولت انتقادات و اعتراضات گسترده ای را در پی داشته است.

به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد، السالوادور استخراج بیت کوین را آغاز کرده و برای تأمین انرژی مورد نیاز از یک آتشفشان استفاده می کند. او مجموعه ای از بیانیه ها و همچنین ویدئویی را در توییتر منتشر کرد که کارکنان یک نیروگاه زمین گرمایی را در حال استخراج ارز رمزنگاری شده نشان می دهد. 

وی سپس در صفحه توئیتر خود از پیشرفت پروژه نوشت: "السالوادور رسماً از یک آتشفشان برای تأمین انرژی لازم برای استخراج رمزارز استفاده کرده است. تا کنون، کشور موفق به استخراج 0/01083155 بیتکوین یا 516 دلار شده است."

رئیس جمهور در مورد تعداد ماشین های استخراج مورد استفاده، اسم آتشفشانی که نیروگاه موجود در فیلم ویدئویی از انرژی آن استفاده می کند و یا اینکه نیروگاه تا کنون چقدر برق توانسته از انرژی آتشفشان تولید کند، توضیح نداد. در طول تابستان، ابوکیله فاش کرد که به شرکت دولتی برق "LaGeo SA de CV" دستور داده است، که طرحی را در مورد نحوه استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی ارزان و تجدیدپذیر ارائه دهد.  

السالوادور اغلب به عنوان سرزمین آتشفشان ها شناخته می شود. بنابراین استفاده از چنین طرحی برای تأمین انرژی دور از ذهن نیست.

براندون آروانقی، مهندس استخراج بیت کوین، می گوید: "یک منبع انرژی کاملاً تجدیدپذیر و استفاده نشده به خاطر بیت کوین، مورد استفاده قرار گرفته است. بیت کوین بزرگترین شتاب دهنده توسعه انرژی های تجدیدپذیر در تاریخ است."

به منظور رواج استفاده از ارز رمزنگاری شده، دولت کیف پول مجازی خود "Chivo" را راه اندازی کرده است؛ که تراکنش های رایگان را ارائه می دهد و امکان پرداخت سریع فرامرزی را نیز فراهم می کند. به گفته رئیس جمهور ابوکیله، بیش از یک چهارم جمعیت 6/5 میلیون نفری السالوادور، در حال حاضر از کیف پول چیوو استفاده می کنند.

او در توییتر نوشت: "2/73 میلیون نفر در حال حاضر از کیف پول چیوو استفاده می کنند. 180 کاربر جدید در هر دقیقه اضافه می شوند و روزانه 1 میلیون دلار حواله دریافت می شود."

منتقدان دولت اصرار دارند که با توجه به نوسانات ارز رمزنگاری شده، تصویب بیت کوین به عنوان پول رایج کشور، باعث بی ثباتی در السالوادور می شود. هزاران نفر در اواسط ماه گذشته در اعتراض به تصمیم دولت به خیابان ها آمدند.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!