جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۲:۰۴
دوشنبه، ۱۵ اسفند، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

از محدودیت تا استقبال و پیدا شدن سروکله رقبای ChatGPT

میشل دونلان که اخیرا به عنوان وزیر علوم، نوآوری و فناوری انگلیس تعیین شده، معتقد است چت جی پی تی یک فرصت عظیم به حساب می آید. ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پس از آغاز به کار خود در این سمت در سال گذشته از بلندپروازی هایش برای تبدیل کشور به یک ابر قدرت علمی سخن گفت.

از محدودیت تا استقبال و پیدا شدن سروکله رقبای ChatGPT

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمين،  دونلان نیز که از ماه گذشته به عنوان وزیر علوم انتخاب شده، در این باره می گوید: خدمات عمومی باید بر کارشناسان مختص خود متکی باشند، اما نباید نقش هوش مصنوعی در آینده را نادیده گرفت.

چت جی پی تی که در ماه های اخیر به تیتر اخبار تبدیل شده نوعی از هوش مصنوعی مولد است. نسخه ای از آن که سال گذشته میلادی منتشر شد و سروصدای زیادی بپا کرد، می تواند مانند انسان به سوالات پاسخ دهد ومحاوره را مانند یک فرد واقعی انجام دهد. همچنین این سیستم می تواند در صورت درخواست کاربر متون طولانی تولید کند.

 

 بعضی از رقبای هوش مصنوعی ChatGPT تا به این لحظه :

 

1. گوگل بارد : 

 بر خلاف چت‌جی‌پی‌تی این هوش مصنوعی می‌تواند از اطلاعات فعلی درون اینترنت هم استفاده کند ؛ و برای پاسخ به سوالات دقیقاً مانند یک انسان عمل می‌کند 

 

2. هوش مصنوعی OPT : 

 نسخه متا از GPT که مخفف عبارت Open pretraind transformer هست و اولین مدل زبان هوش مصنوعی با 175 میلیارد پارامتر است.

 

3. هوش مصنوعی Claude : 

 کلود به عنوان یک بستر تست ایمنی هوش مصنوعی برای یادگیری نحوه ساخت سیستم های هوش مصنوعی کارآمد تنظیم شده است.

 

 4. هوش مصنوعی Bloom

 این AI برای اجرای متن از روی داده های متنی عظیم تنظیم شده است و می‌تواند متنی شبیه به انسان در 46 زبان زنده دنیا و 13 زبان برنامه نویسی تولید کند.

 

 مشخص کردن سن زیستی با کمک هوش مصنوعی

آزمایش‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی با تعیین سرعت زوال اندام‌ها، سلول‌ها و بافت‌ها سن زیستی کاربران را به آن‌ها اعلام می‌کنند.

شرکت Tally Health یکی از این شرکت‌ها است که به تازگی پژوهشی ۱۳ ساله را ارائه کرده است که نشان می‌دهد، تغییرات اپی‌ژنتیکی را می‌توان به طور ایمن در موش‌ها معکوس کرد تا عملکرد بافت‌ها را بهبود بخشید؛ کاری شبیه به نصب مجدد نرم‌افزار سلولی. مسئولان این شرکت معتقدند که همین کار را می‌توان برای انسان‌ها نیز انجام داد.

در آزمایش شرکت Tally Health، یک نمونه سواب از داخل گونه جمع‌آوری و توسط هوش مصنوعی «TallyAge» تجزیه و تحلیل ‌می‌شود. این هوش مصنوعی، با استفاده از بزرگترین مجموعه داده دی‌ان‌ای شامل بیش از هشت هزار نمونه، آموزش داده شده است. پس از تجزیه و تحلیل نمونه، توصیه‌های اختصاصی برای کمک به افزایش طول عمر و مکمل‌های منحصر به فرد برای کمک بهه کاربردر طول این مسیر ارائه می‌شود.

 

محدودیت گفتگو در چت بات بینگ مایکروسافت

مدیر بخش تبلیغات و خدمات وب مایکروسافت، در اکانت شخصی خود گزارشاتی را تأیید کرده است که از افزایش تعداد پیام‌ها در هر جلسه گفت‌وگو با چت‌بات بینگ خبر می‌داد. بر این اساس، حالا کاربران هر بار می‌توانند پیرامون یک موضوع در هشت پیام با این مدل هوش مصنوعی حرف بزنند.

محدودیت گفت‌وگوهای روزانه همچنان 100 پیام است. پاراخین در توییت دیگری اشاره کرده بود که این محدودیت احتمالاً برای مدتی به همین منوال باقی خواهد ماند. او مدعی شده بود که اگر به‌دنبال کارهایی مثل استخراج اطلاعات نباشید، محدودیت 100 پیام روزانه پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!