جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۲:۲۳
اجتماعی - کد خبر : 747
دوشنبه، ۲۲ مهر، ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰

از شرایط بحرانی عبور کرده ایم

حسن روحانی : در سازمان ملل برای ما کاملاً روشن بود که همه کشورهای بزرگ دنیا اذعان دارند که ایران ۹۸ از ایران ۹۷ قوی‌تر است و همه ایستادگی ملت بزرگ ایران را تحسین می‌کردند.

از شرایط بحرانی عبور کرده ایم

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد از پایان «توطئه‌های آمریکا، استکبار جهانی، صهیونیسم و ارتجاع منطقه» برای زدن آسیب جدی به  ایران خبر داد و تاکید کرد: «با هوشمندی، صبر، مقاومت و ایستادگی از این شرایط بحرانی یا شبه بحرانی، عبور کرده‌ایم.»

حسن روحانی درباره اقتصاد ایران بیان داشت که از سال‌های سخت خود فاصله گرفته و شاخص‌های اقتصادی کشور در مسیر و حرکت درستی قرار گرفته‌اند .

روحانی همچنین افزود که صادرات ایران در مقایسه با سال گذشته رشد بیشتری دارد و با وجود منفی بودن تراز تجاری کشور ولی صادرات و واردات ایران در مسیر درستی قرار دارند.وی همچنین با تاکید به رشد ۴۰ درصدی ارزش پول ملی ایران در مقایسه با مهرماه سال گذشته گفت «همه آمارها و ارقام‌ها و شاخص‌های اقتصادی نشانگر حرکت ما در مسیر آرامش اقتصادی است»

روجانی همچنین از مجموعه مدیران دولت خود برای کسب پیروزی در «جنگ بزرگ روانی، اقتصادی و سیاسی»  تشکر کرد و افزود :

 « در سازمان ملل برای ما کاملاً روشن بود که همه کشورهای بزرگ دنیا اذعان دارند که ایران ۹۸ از ایران ۹۷ قوی‌تر است و همه ایستادگی ملت بزرگ ایران را تحسین می‌کردند.»

آقای روحانی در باره مسئله برجام نیز افزود: «متاسفانه ۳ کشور اروپایی پای تعهد خودشان نایستادند و از اردیبهشت سال ۹۸، کاهش تعهدات را آغاز کردیم و در این مسیر گام سوم را نیز که تحول بسیار بزرگی بود برداشته‌ایم ولی اگر آنها به تعهدات‌شان در این فرصت برگردند، می‌توانیم به تعهدات کامل‌ برگردیم و اگر آنها همین مسیر را ادامه دهند گام‌های بعدی را در این زمینه برخواهیم داشت.»

رئیس جمهور ایران درباره حمله به نفتکش ایرانی در دریایی سرخ نیز بیان داشت که این حمله کار یک دولت بوده است. وی در پاسخ به سوال خبرنگار راشاتودی درباره نفتکش سابیتی گفت :

«آن نفتکش دارای دوربین بوده و تصایر حمله ثبت شده است...از این تصاویر معلوم است که راکت‌ها از بیرون پرتاب شده و از چه زاویه‌ای اصابت شده است. قطعات برخی از این موشک‌ها در داخل کشتی وجود دارد و فیلم‌های آن برای ما ارسال شده و ما آن را دیده‌ایم. به گزارش ایرنا آقای روحانی افزود: «آن اقدام، کار یک فرد یا یک گروه نبود. حتما کار تروریستی بوده است. حتما دولتی این کار را صورت داده است. ما در حال بررسی هستیم. هر کشوری که این کار را انجام داده، باید منتظر عواقب آنها باشد.»

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!