جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۹:۴۷
يكشنبه، ۱۸ دي، ۱۴۰۱ - ۱:۰۰

از دست دادن 13 میلیارد دلار فقط در 6 روز

شاخص میلیاردر های بلومبرگ گزارش داد که ایلان ماسک از شروع سال جدید میلادی تا امروز حدود 13 میلیارد دلار از دست داده است.

از دست دادن 13 میلیارد دلار فقط در 6 روز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  شاخص میلیاردر های بلومبرگ نشان می‌دهد که تنها کسی که در طول تاریخ بشریت 200 میلیون دلار از دست داده فقط ایلان ماسک است .

او در سال 2022 چیزی معادل 200 میلیارد دلار از دست داده ، این اتفاق برای او در سال 2022 پایان نیافت و حتی به مراتب بدتر نیز شد ، ایلان ماسک از ابتدای سال 2023 تا به الان (1 ژانویه تا 6 ژانویه)  چیزی معادل 13 میلیارد دلار از دست داده است.

مالک و مدیر عامل شرکت هایی نظیر توییتر ، تسلا ، اسپیس ایکس و ... در سال گذشته بیش از هر ثروتمند دیگری سرمایه از دست داده است ، او جایگاه ثروتمند ترین فرد جهان را از دست داد ، در حال حاضر برنارد آرنو مدیر عامل غول کالاهای لوکس فرانسوی ال‌وی‌ام‌اچ در رتبه اول این لیست است.

با اینکه ایلان ماسک چیزی حدود 213 میلیارد دلار از ابتدای سال 2022 تا به الان از دست داده ولی با 124 میلیارد دلار در جایگاه دوم لیست ثروتمند ترین افراد جهان قرار دارد .

بیشتر سرمایه ایلان ماسک که از دست رفته بخاطر سهامی است که در شرکت خودروسازی برقی تسلا دارد ، این شرکت خودرو سازی درواقع در سال 2022 حدود 70 درصد ریزش داشت که همین موضوع تاثیر خیلی زیادی روی سرمایه ایلان ماسک داشت.

دیگر سرمایه داران شرکت تسلا بخاطر رها کردن این شرکت توسط ایلان ماسک ابراز ناراحتی کردند ، آنها اعلام کرده بودند که ایلان با خرید 44 میلیارد دلاری توییتر تقریبا تمامی مسئولیت های مدیریتی خود در قبال تسلا را فراموش کرده ، کوگوآن لئو ، سومین سهامدار حقیقی بزرگ تسلا در توییتی به کنایه گفته بود ایلان تسلا را رها کرده و این شرکت هیچ مدیر عاملی ندارد ، این شرکت بزرگ به یک مدیر عامل تمام وقت احتیاج دارد.

ماسک برای تهیه 44 میلیارد دلار جهت خرید شرکت توییتر ، میلیاردها دلار از ارزش خود در تسلا را فروخت تا بتواند توییتر را بخرد ، طبق اطلاعاتی که بلومبرگ در حال حاضر بیشترین سرمایه ایلان ماسک مربوط به شرکت فضایی اسپیس ایکس است که تنها دارایی بزرگ او محسوب می شود.

درست در زمانی که ایلان ماسک مشغول مدیریت کردن توییتر بود و به موارد مختلف رسیدگی می کرد ، تسلا قربانی افت تقاضا شد ؛ درست لحظه که ماسک تازه شرکت توییتر را خریده بود ، تقاضا برای خرید خودروهای تسلا مخصوصا در چین با افت شدیدی همراه شد ، در واقع بازار این کشور یکی از بزرگترین بازارها برای تسلا محسوب می شد ، در مقابل تسلا مجبور شد خودروهای دست دوم خود را با کمترین قیمت به فروش برساند و این شرایط به وجود آمده باعث شد که تسلا تخفیف های عجیبی روی محصولات خود اعمال کند. اخبار منتشر شده از این شرکت نشان می دهد که تسلا قرار است در چین خودروهای کمتری را نسبت به سال گذشته تولید کند تا بیش از این متضرر نشود .

حال با اطلاعات منتشر شده از سوی تسلا ، عرضه بر تقاضا در این شرکت پیشی گرفته و تعداد خودروهای برقی موجود در بازار بسیار زیاد شده و همین موضوع موجب کاهش قیمت شده ، از سوی دیگر بانک مورگان استنلی اعلام کرده بود تسلا در سال 2023 همچنان پیشتاز خواهد بود و افت تقاضا برای این شرکت خودرو سازی در 6 ماهه دوم سال 2022 جبران می شود.

در توییتر همه چیز آشفته شده است و ایلان ماسک در حال حاضر نتوانسته به خوبی مدیران قبلی این شرکت را مدیریت کند ، به همین دلیل او سال گذشته توییتی منتشر کرده بود و از کاربران سوال کرده بود آیا از مقام مدیرعاملی خود در این شرکت باید کناره گیری کنم ، و در این نظر سنجی بیش از 17.5 میلیون نفر جواب مثبت داده بودند و ایلان ماسک نیز بعد از این توییت زد به محض اینکه فرد احمقی پیدا کردم که این شغل را بپذیرد حتما این کار را خواهم کرد.

گزارشات منتشر شده نشان می دهد ایلان ماسک بیشتر کارمندان این شرکت را اخراج کرده که در میان انها مهندسان برنامه نویس ، طراحان و مهندسان امنیتی توییتر بودند و این کار باعث شد این پلتفرم بیشتر از هر زمان دیگری متوجه خزطراتی مانند هک شدن قرار بگیرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!