جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۵۷
امنیتی - کد خبر : 9176
دوشنبه، ۱۳ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

ارتقاء مرزها به تجهیزات وفناوری به روز

فرمانده نیروی انتظامی:ارتقاء مرزبانی از اولویت‌های ناجا بوده و تاکنون تحولات خوبی در مرزبانی صورت پذیرفته است

ارتقاء مرزها به تجهیزات وفناوری به روز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر لزوم پایش مرز‌ها با فناوری و تجهیزات به روز گفت: ارتقاء مرزبانی از اولویت‌های ناجا بوده و تاکنون تحولات خوبی در مرزبانی صورت پذیرفته است.

سردار حسین اشتری در نشست با فرمانده مرزبانی ناجا، معاونان و فرماندهان استان‌های مرزی افزود: شهادت آقا امیر المومنین علی (ع) را تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم از فیوضات شب‌های قدر بهره کافی را ببریم و با دعای ارادتمندان حضرت علی (ع) در این ایام، مشکلات کشور مرتفع شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری "مدظله العالی" در خصوص فیوضات شب‌های قدر و عدالت امیرالمومنین علی (ع)، افزود: ما به عنوان کسانی که از شیعیان و محبان حضرت امیرالمومنین علی (ع) هستیم، سعی کنیم در زندگی شخصی و اداری عدالت ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با تبریک روز معلم و روز کارگر، از اقدامات مرزبانان در تأمین امنیت پایدار مرز‌های کشور تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: همکاران ما در مرزبانی در سالیان اخیر اقدامات شایسته‌ای انجام دادند و این موضوع در دوره فرماندهی سردار "گودرزی"، از حرکت و پیشرفت مطلوبی برخوردار شده و امیدواریم شاهد شکوفایی و تحول مرزبانی بیش از پیش باشیم.

سردار اشتری با اشاره به تصویب طرح جامع فرماندهی مرزبانی ناجا توسط فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز، تصریح کرد: یکی از افتخارات مرزبانی ساختار جدید آن است که با پیگیری‌های نیروی انتظامی و ستاد کل نیرو‌های مسلح، مورد تصویب معظم له قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساختار مرزبانی باید کامل اجرا شود، افزود: ارتقاء مرزبانی از اولویت‌های ناجا بوده و تاکنون تحولات خوبی در مرزبانی صورت پذیرفته و تلاش داریم مرزبانی را در ابعاد سازمان، ساختار، آموزش و ... تقویت کنیم.

فرمانده ناجا تأکید کرد: بخش قابل ملاحظه‌ای از تقویت و الحاق‌های نیروی انتظامی به مجموعه مرزبانی بوده چرا که تقویت مرزبانی تأثیر زیادی در امنیت ملی دارد و این تقویت در سال جاری و سال آینده و در اولویت‌های ۱۶ گانه ناجا ادامه خواهد داشت.

وی به وسعت مأموریت‌های نیروی انتظامی در دریا اشاره کرد و گفت: تقویت مرزبانی در دریا باید دنبال شود و فرماندهان استان‌های مرزی باید از تمامی ظرفیت‌های خود در این زمینه بهره‌مند شوند.

سردار اشتری با تأکید بر هوشمندسازی مرزبانی، اظهار کرد: مرزبانی باید از فناوری و تجهیزات به روز بهره‌مند باشد و مرز‌های ما با فناوری‌های روز کنترل و پایش شود و نیاز است در این زمینه هوشمندسازی در مرزبانی ارتقاء پیدا کند.

وی اشراف اطلاعاتی را از مهمترین مأموریت‌های نیروی انتظامی دانست و گفت: معاونت اطلاعات مرزبانی باید اشراف اطلاعاتی را در مرز و عمق ۵۰ کیلومتری داشته باشد و از هر نظر این اشراف باید افزایش پیدا کند، یکی از موضوعات اشراف، رصد فضای مجازی است که این موضوع باید با همکاری مرزبانی و پلیس فتا دنبال شود.فرمانده نیروی انتظامی گفت: خرید و فروش سلاح، مهمات و مواد مخدر در فضای مجازی آسیب دارد، بر فضای مجازی اشراف و تهدیدات را تبیین کنیم و مراقب فضای حقیقی باشیم.

سردار اشتری آموزش را مهمترین مولفه رزمی مرزبانان دانست و اظهار کرد: آموزش و حرفه‌ای شدن از اولویت‌های ما است و این امر باید استمرار داشته باشد، دانشجویانی که دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند باید در امور تخصصی و عملیاتی به کارگیری شوند.

وی با اشاره به شعار سال و نقش مرزبانی در این مسیر، خاطرنشان کرد: مرزبانی در راستای شعار سال باید از قاچاق کالا و قاچاق کالای مخرب به کشور جلوگیری کند و از طرفی دیگر از خروج کالا‌های اساسی و سرمایه‌های کشور به خارج از مرز‌ها ممانعت به عمل آورد.

فرمانده ناجا مولفه امنیت در مرز را اولویت عنوان کرد و تصریح داشت: می‌توانیم با انسداد مرز و احداث یگان‌های مرزی، قدرت مرزبانی را در دفاع از مرز‌ها افزایش دهیم و از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنیم.

سردار اشتری نیروی انسانی را از سرمایه‌های ناجا دانست و خاطرنشان کرد: کارکنان مرزبانی از سلامت بالایی برخوردار هستند و جذب این عزیزان با دقت بیشتر صورت می‌پذیرد، نیروی انسانی مرزبانی باید روحیه جهادی و تدین داشته باشد و صیانت از آن‌ها باید در اولویت فرماندهان قرار گیرد.

وی به انتخابات پیش رو پرداخت و اظهار داشت: وظیفه شرعی و قانونی ما و خانواده و اقوام است که در انتخابات شرکت کنیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

در پایان این نشست فرمانده نیروی انتظامی از خانواده شهیدان "غلامرضا صادقی فرد" و سروان "فرزاد رفعت" از شهدای مرزبانی ناجا با اهداء لوح تقدیر، قدردانی کرد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار امنیتی
پربیننده‌ترین اخبار امنیتی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!