جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۴:۲۳
پنجشنبه، ۲۹ دي، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

اخراج هزاران کارمند توسط مایکروسافت

بنظر می رسد که مایکروسافت قصد دارد حدود پنج درصد از کارکنان خود را در سال 2023 اخراج کند ، برآورد این 5 درصد ، حدود 11 هزار نفر را دربر می گیرد.

اخراج هزاران کارمند توسط مایکروسافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، شبکه اسکای نیوز انگلیس طی یک گزارشی عنوان کرد که تورم و رکود موجود در آمریکا و جهان بار دیگر گریبان گیر شرکت های فناوری اطلاعات را گرفت و آنها را وادار کرد تا باز هم از کارکنان خود اخراج کنند

اینبار نوبت مایکروسافت رسید تا تعداد بسیار زیادی از کارکنان خود را اخراج کند ، پیش از این نیز شرکت متا که زیرمجموعه هایی چون فیسبوک ، اینستاگرام و واتساپ دارد نیز به سبب رکود اقتصادی مجبور شد تعدادی از کارمندانش را اخراج کند.

هر سری که گزارشاتی مربوط به افزایش رکود منتشر می شود ، پیش بند آن هزاران کارمند از شرکت های غول فناوری اطلاعات شروع به اخراج کارمندان خود می کنند که مایکروسافت در جدیدترین اقدام خود در این زمینه ، به ناچار پنج درصد کارمندان خود که حدود 11 هزار نفر می شود را از این شرکت اخراج کرد.

خبرگزاری بیزنس اینسایدر طی یک گزارشی در روزهای اخیر خبر داده بود روند استخدامی شرکت مایکروسافت به شدت کند شده و به نقل از منابع آگاه اعلام کرد شاید کار بخش استخدامی تا پایان سال 2023 متوقف شود.

طبق اطلاعات آماری منتشر شده از سوی مایکروسافت ، تا 30 ژوئن ، این شرکت در سراسر دنیا حدود 221 هزار کارمند تمام وقت داشت که حدود 122 هزارنفر از آنها در آمریکا و حدود 99 هزارنفر نیز در دیگر کشور ها مشغول به کار بودند  و در این شرکت فعالیت داشتند.

شرکت مایکروسافت در ژوییه سال گذشته اعلام کرده بود برخی از مشاغل موجود در این شرکت حذف شده اند و در حال حاضر بهترین تصمیم بوده و در آینده دوباره نیروی متخصص جذب می کند.

سایت خبری اکسیوس اعلام کرده بود که حدود هزارنفر از کارمندان مایکروسافت در ماه اکتبر اخراج شده اند که تقریبا از تمامی واحد ها خروجی نیرو وجود داشته.

طبق گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز  ، شرکت فناوری اطلاعت مایکروسافت قرار است در تاریخ 24 ژانویه گزارشی از نتایج مالی خود در سه ماهه آخر خود را منتشر و در اختیار شرکت های مالیاتی قرار دهد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!