جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۵۶
سیاست - کد خبر : 8823
شنبه، ۲۸ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

احتمال حضور ظریف در انتخابات ریاست جمهوری جدی شد

ظریف از محبوبیت بالاتری نسبت به سایرین برخوردار است و فن بیان خوبی هم دارد هم در مناظرات و هم در سخنوری که مثابه یک برگ برنده عمل می کند

احتمال حضور ظریف در انتخابات ریاست جمهوری جدی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پس از اینکه سید حسن خمینی اعلام کرد قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را ندارد، حزب اصلاح طلب با چالش معرفی کاندید مواجه شدند. حال شنیده می شود که با وجود تاکید چندباره وزیر امور خارجه مبنی بر عدم تمایل به حضور در انتخابات، اصلاح طلبان درپی کسب رضایت محمدجواد ظریف هستند.

احمد شریف عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان ایران ، در پاسخ به این سوال که پس از کناره گیری سید حسن خمینی چه کسی کاندید اصلاح طلبان خواهد بود اظهار داشت: آقای سید حسن خمینی دارای یک سری ویژگی هایی بودند که یکی از آنها توانمندی در اجماع سازی است که در صورت نامزد شدن علاوه بر اصلاح طلبان برخی از اصولگرایان معتدل هم از او حمایت می کردند. اما اتفاقی که اتفاد این بود که وی از کاندید شدن کنار رفت و این اقدام موقعیت محمدجواد ظریف را برای حضور در انتخابات تقویت کرد.

گفتمان دولت بعدی توسعه روابط خارجی است

شریف در ادامه گفت: هرچند که او هم بارها عنوان کرده برنامه ای برای مطرح شدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری ندارد. اما شرایط اقتضائی است و هر لحظه ممکن است تغییر کند و سیاستمداران بنا بر اقتضائات تصمیم می گیرند. اگر این اتفاق بیافتد با توجه به اینکه به نظر می رسد گفتمان اصلی دولت بعدی ، گفتمان توسعه روابط خارجی کشور با دنیا و انجام مذاکراتی دو جانبه و چند جانبه باشد، لذا احتمال اینکه جامعه اقبال بیشتری به چنین نامزدی داشته باشد زیاد است و بنابراین طبعا اصلاح طلبان با توجه به قرابت فکری که با ظریف دارند از او حمایت خواهند کرد.

وی افزود: در این عرصه مهم اعتقاد به کار تیمی است و هر فردی که در فرآیند انتخابات وارد این عرصه می شود، باید بتواند با یک تیم منسجم و قوی کار کند و تنها متکی به توانمندی خود و دربند افکار و عقاید خود نباشد. این مهم ترین خصوصیات اصلی یک نامزد ریاست جمهوری یک کشور 85 میلیون نفری با شرایط بغرنج کنونی است.

هنر رئیس جمهور این است که زبان دنیا را بلد باشد

این فعال اصلاح طلب بیان کرد: البته در رسانه ها نام افرادی چون اسحاق جهانگیری ، مسعود پزشکیان ، محسن رهامی ، محمدرضا عارف ، مصطفی کواکبیان و چند نفر دیگر از جریان اصلاحات شنیده می شود و ممکن است که در روزهای باقی مانده تا ثبت نام نامزدها افراد دیگری هم به این اسامی اضافه شوند. هرچند همانطور که می دانید ساز و کاری برای تعیین و معرفی گزینه اصلی جریان اصلاحات مشخص شده که به استناد به آن ساز و کار باید به نامزد نهایی دست یافت.

شریف با اشاره تحریم ها و اتفاقات کشور در سال های اخیر ، عنوان کرد: هنر رئیس جمهور این است که زبان دنیا را بلد باشد و از این طریق بتواند یک گشایش اقتصادی در کشور ایجاد کند و طبعا او بیشتر از بقیه نامزدها اقبال خواهد داشت. برای همین معتقدم که ظریف از محبوبیت بالاتری نسبت به سایرین برخوردار است و فن بیان خوبی هم دارد هم در مناظرات و هم در سخنوری که مثابه یک برگ برنده عمل می کند.

وی در پایان گفت: در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان هنوز درباره مصادیق صحبتی نشده و فعلا ساز و کار در حال نهایی شدن است و احتمالا بعد از تصویب این موارد و قبل از ثبت نام نامزدها مصادیق هم مطرح خواهد شد و بحث ها درباره اشخاص اتفاق خواهد افتاد.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!