جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۲۷
فرهنگ و هنر - کد خبر : 3947
پنجشنبه، ۲۵ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

اجرای خانگی ارکستر سمفونیک تهران آمده شد: نوازندگان از سراسر دنیا برای صلح می‌نوازند

اجرای خانگی ارکستر سمفونیک تهران با اجرای ۱۴۸ نوازنده از نقاط مختلف جهان آماده شد.

اجرای خانگی ارکستر سمفونیک تهران آمده شد: نوازندگان از سراسر دنیا برای صلح می‌نوازند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین و به نقل از فارس، بردیا کیارس، نوازنده و رهبر ارکستر که کار مدیریت هنری پروژه را برعهده داشته درباره اجرای این قطعه گفت: این اجرا از یک ایده شکل گرفت که هدف آن ایجاد ارتباط میان هنرمندان و مخاطبان در سراسر جهان در دوره عبور از ویروس کرونا است. پس از طرح این ایده و  با افتخار کار مدیریت هنری این پروژه توسط ارکستر سمفونیک تهران را آغاز کردم که در ابتدا به یکسری از هنرمندان، نوازندگان و سولیست‌هایی از کشورهای مختلف فراخوان داده شد.

او با بیان این مطلب که محور این فراخوان دعوت از نوازندگان برای اجرای قطعه‌ای با محوریت صلح، برابری و برادری بر اساس شعر معروف سعدی که می‌گوید «بنی آدم اعضای یکدیگرند» بود، افزود:  این نوازندگان از کشورهای همسایه تا کشورهای اروپایی و سراسر دنیا را شامل می‌شوند. با توجه به محتوای بحث، موومان چهارم سمفونی ۹ بتهوون را برای اجرا در نظر گرفتیم که محوریت صلح و  برادری دارد. در واقع  مضمون شعر شیلر شاعر سمفونی نهم هم مضمونی شبیه شعر سعدی است.

او افزود: اجرای این قطعه بین ۲۴ تا ۲۶ دقیقه با توجه به سلیقه اجرایی رهبرهای مختلف زمان می‌برد که من حدود ۳ دقیقه از این بخش موومان چهارم را که محوریت بیشتری با همان پیام دوستی و صلح داشت انتخاب کردم.  

کیارس در مورد نحوه اجرای این قطعه بیان داشت: نکته قابل توجه در این اجرا این است که آنچه که مخاطب به عنوان صدای ارکستر می‌شنود اجرای تک تک نوازندگان در منزل است و فیلم‌هایی که می‌بینید صدای اصلی اجرا است و اینچنین نیست که نوازنده از قطعه ضبط شده‌ای استفاده کند.

او با تاکید بر این مطلب که چنین اجرایی دشواری‌های خود را دارد، بیان کرد: از جمله مشکلاتی که در بحث فرمت ویدئوها وجود داشت می‌توان یاد کرد که کار تدوین را دشوارساخت. در این مسیر آقای« اُرُد انزابی پور» در بحث میکس موسیقی و  «موحد شادلو» تدوینگر تصویر به ما کمک فراوانی کردند. صدا و تصویر فیلم های ارسالی از ۱۴۸ نوازنده گرفته شده است. برای من کار متفاوت و جالبی بود که همانند رهبری در صحنه باید هدایت این نوازندگان را انجام می‌دادم که تجربه جالب و سختی بود، با توجه به اینکه هیچ گونه دسترسی کلامی در حین اجرا وجود نداشت.  

وی افزود: پیام این پروژه صلح دوستی، برابری و برادری است. این روزها شاهد این هستیم که تمام دنیا درگیر یک مشکل عمومی است و همین دوستی، برابری و این دست به دست هم دادن مردم است که می تواند کمک کند زودتر ما بتوانیم در مجامع عمومی حضور داشته باشیم و هنرمندان به ایفای نقش و رسالت خود بپردازند.

این رهبر ارکستر  در پایان گفت: این اجرای خانگی بعد از ایام شهادت امیر مومنان (ع) از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!