چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۰۲:۵۷
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17366
يكشنبه، ۱۴ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

اتهامات سنگین علیه تتر

به عنوان یکی از آخرین خبرها، اتهاماتی علیه استیبل کوین تتر مطرح شده است. گفته می شود، تتر از حساب های بانکی از پیش باز شده با اسناد جعلی استفاده کرده است.

اتهامات سنگین علیه تتر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در اواخر سال 2018، شرکت‌های پشت این استیل کوین اسنادی را ارائه کردند که در آن شرکت‌ها نام خود را کمی تغییر دادند تا دسترسی خود را به سیستم بانکی جهانی حفظ کنند. 

استفان مور، یکی از صاحبان Tether Holdings Ltd.، گفت که یکی از معامله گر بزرگ Tether در چین، در تلاش است تا "با ارائه فاکتورها و قراردادهای فروش جعلی برای هر سپرده و برداشت، سیستم بانکی را دور بزند."

 پس از این ادعاها، بیانیه ای از جبهه تتر منتشر شد.  پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر، بدون ارائه جزئیات بیشتر، گفت که گزارش WSJ حاوی "اطلاعات نادرست" است.

از همان روزهای اولیه صنعت ارزهای دیجیتال، تتر، صادرکننده بزرگترین استیبل کوین جهان از نظر سهم بازار، USDT، با جنجال‌ها و اتهامات متعددی پوشیده شده است. 

آنچه به عنوان آخرین ضربه به سازنده رو به رشد استیبل کوین وارد می شود، گزارش WSJ بیان می کند که این شرکت از اسناد جعلی و شرکت های پوسته برای دستیابی به دسترسی بانکی در زمانی که آنها برای دسترسی به سیستم بانکی جهانی با مشکل مواجه بودند، استفاده کرده است.

تتر که 71 میلیارد دلار استیبل کوین را مدیریت می کند در سال 2018 زمانی که دسترسی به سیستم بانکی سنتی را از دست دادند، در موقعیت آسیب پذیری قرار گرفتند. این چیزی است که می تواند به عنوان یک "تهدید وجودی" برای شرکت آنها توصیف شود.

تتر اتهامات WSJ در مورد جعل اسناد بانکی را رد می کند ،شرکت استیبل کوین گزارش قبلی را "کاملا نادرست و گمراه کننده" خواند.

تتر گزارش های مربوط به ۳ مارس مبنی بر دست داشتن در تلاش های خارجی برای به دست آوردن حساب های بانکی از طریق اسناد جعلی را رد کرده است.

 

همچنبن WSJ ادعا می کند که Tether exec اسناد جعلی را امضا کرده است

در 3 مارس، وال استریت ژورنال ادعا کرد که «هولدینگ تتر و [یک] کارگزار ارزهای رمزنگاری مرتبط، هویت‌های خود را پنهان کرده‌اند» همانطور که در اسنادی که به دست آورده است نشان داده شده است.

آن مقاله به نقل از پیام‌هایی از استفان مور، مالک Tether Holdings Ltd. می‌پردازد که نشان می‌دهد یک تاجر بزرگ تتر مستقر در چین پس از محدود شدن از سیستم بانکی جهانی، از فاکتورها و تماس‌های نادرست برای دریافت حساب‌های بانکی استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، اسناد جعلی با این وجود توسط مور امضا شده است. به این ترتیب، حداقل یکی از مدیران Tether ظاهراً در صدور مجوز تقلب شریک است.

بزرگترین نهنگ های اتریوم (ETH) اکنون بیش از 600 میلیون دلار شیبا اینو (SHIB) را در اختیار دارند زیرا توکن میم در حال جلب توجه بیشتر توسعه دهندگان است.

با توجه به ردیاب نهنگ کریپتو Whale Alert، با ارزش ترین ذخایر توکن در میان 2000 دارنده بزرگ نهنگ ETH 606553503 دلار SHIB است.

 

در ادامه بیشترین ارزهای هولد شده 2000 نهنگ برتر ETH را نام برده ایم 

1. 606,553,503 دلار SHIB

2. 167714936 دلار MATIC

3. 149,437,264 دلار link

4. 131,748,690 دلار CHSB

5. 96,219,283دلار  UNI

6. دلار 69,722,963 MANA

 

قیمت اتریوم پس از ارتقا شانگهای افزایش می یابد یا کاهش؟ داده های جدید پاسخ را نشان می دهد

قیمت اتریوم پس از ارتقاء شانگهای یک موضوع داغ در جامعه ارزهای دیجیتال است. در اینجا آنچه داده ها در مورد قیمت ETH پس از ارتقا می گویند.

 اعتبارسنجی‌ها به‌ویژه منتظر به‌روزرسانی هستند تا Ethereum سهامدار را از زنجیره Beacon حذف کنند. بنابراین، احساس عمومی در بازار این است که ارتقاء شانگهای باعث کاهش شدید قیمت ETH می شود

با این حال، داده های CryptoQuant نشان دهنده فشار فروشه پایین حتی پس از ارتقاء شانگهای است. علی‌رغم برداشت‌های سهام ETH پس از ارتقای شانگهای، اعتبارسنجی‌ها و سهامداران به شرط‌بندی ETH خود ادامه خواهند داد.

دو دلیل از فشار فروش پایین حمایت می کند - اکثر شرکت کنندگان در ضرر هستند و بزرگترین سپرده گذاران استخر سهام اتریوم نیز ضرر دارند.

طبق داده‌های Etherscan، 17.44 میلیون ETH به ارزش حدود 28.70 میلیارد دلار در قرارداد سپرده گذاری Beacon اتریوم واریز شده است که تقریباً 14 درصد از کل عرضه را نشان می‌دهد. این ETH سهامدار تا زمان ارتقاء شبکه اصلی شانگهای در ماه مارس در زنجیره قفل باقی می ماند.

در حال حاضر، 60 درصد از ETH سهام در Beacon Chain با ضرر هستند که نشان دهنده 10.3 میلیون ETH است. علاوه بر این، بزرگترین استخر سهام اتریوم، Lido، بیش از 30 درصد از کل اتریوم سهام را به خود اختصاص می‌دهد و میانگین ضرر آن نزدیک به 1000 دلار است. بنابراین، ETH سهام در Lido با ضرر متوسط   24٪ است.

به طور کلی، یک سرمایه گذار دارایی های رمزنگاری شده را در زمان سود می فروشد. بنابراین، شرکت‌کنندگان سهامدار ETH در حال حاضر با ضرر هستند و فشار فروش پس از ارتقاء شانگهای پایین خواهد ماند.

 علاوه بر این، سودآورترین ETH سهام کمتر از یک سال پیش به اشتراک گذاشته شد و در گذشته شاهد رویدادهای سودآور قابل توجهی نبوده است.

 

صرافی‌های مطرح یکی پس از دیگری شیبا را لیست می‌کنند!

پلتفرم تجارت ارزهای دیجیتال BTCC مستقر در لندن اعلام کرده که شیبا اینو (SHIB) را به لیست ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی خود اضافه کرده است. به دنبال انتشار این خبر، جامعه شیبا اینو در توییتر خوشحال و قدردانی شدید خود را از این صرافی ابراز کرد.

تصمیم BTCC برای افزودن SHIB به پلتفرم خود می‌تواند فرصت‌های معاملاتی بیشتری را برای جامعه این ارز دیجیتال فراهم کند.

این صرافی از زمان تأسیس خود در سال 2011 خدمات معاملات ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. صرافی BTCC در انگلستان ثبت شده و دارای مجوز معاملات رمزارزی در ایالات متحده، کانادا و اروپا است.

افزودن SHIB به لیست توکن‌های صرافی BTCC، بخشی از مجموعه بزرگتری از رمزارزهای جدید لیست‌‌شده در این صرافی است که CFX، ACH، CORE، NVDA و AMD را شامل می‌شود.

لیست شدن شیبا اینو در صرافی BTCC، محبوبیت روزافزون این میم کوین را در میان صرافی‌های اصلی بازار کریپتو بیش از پیش آشکار می‌کند. لازم به ذکر است که شیبا اینو در صرافی‌های محبوبی مانند بایننس، کوین بیس و بیت استمپ (Bitstamp) نیز در حال معامله است.

 

فروش میلیون‌ها دلار اتریوم توسط نهنگ‌ها! علت چیست؟

علاوه بر فروش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال در روز گذشته، نهنگ‌های اتریوم نیز میلیون‌ها دلار از این ارز دیجیتال را به صرافی‌های کریپتو فروختند؛ زیرا توسعه‌دهندگان آن زمان ارتقای شانگهای را از ماه مارس به اوایل ماه آوریل تغییر دادند.

طبق گزارش‌ها، توسعه‌دهندگان و کلاینت‌های هسته اتریوم تاریخ ارتقای شانگهای در شبکه آزمایشی Goerli را تعیین کردند. این ارتقا در شبکه آزمایشی در عصر 14 مارس، ساعت 10:25:36 انجام خواهد شد. 

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان اصلی پیش‌بینی می‌کنند که هارد فورک شانگهای در شبکه اصلی نیز در اوایل ماه آوریل اجرا شود.

پس از اعلام این خبر، نهنگ‌ها فروش دارایی‌های اتریومی خود را آغاز کرده‌اند. در همین راستا، پلتفرم Whale Alert از انتقال 15400 واحد اتریوم به ارزش 25 میلیون دلار از یک کیف پول ناشناخته به بایننس و انتقال 25361 واحد دیگر نیز به ارزش بیش از 41 میلیون دلار از یک کیف پول ناشناخته به کوین بیس خبر داد.

سایت Lookonchain محاسبه کرده نهنگی که 15400 اتریوم را انتقال داده، تنها در 2 ماه، 4 میلیون دلار سود کسب کرده است. این نهنگ 8599 واحد اتریوم را با 11.48 میلیون USDC و 7150 واحد دیگر را به ارزش 9.01 میلیون دلار در دسامبر 2022 از بایننس خریده بود.

در حالی که نگرانی‌ها در مورد کاهش قیمت اتریوم پس از ارتقای شانگهای افزایش می‌یابد، داده‌ها حاکی از فشار پایین فروش پس از این ارتقا است. طبق داده‌های Etherscan، بیش از 17 میلیون اتریوم به ارزش حدود 29 میلیارد دلار در قرارداد سپرده‌گذاری Beacon اتریوم واریز شده است که تقریباً 14 درصد از کل عرضه را شامل می‌شود.

حجم معاملات اتریوم  در 24 ساعت گذشته افزایش یافته که نشان‌دهنده علاقه معامله‌گران به اتریوم است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!