جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۳:۵۶
بین الملل - کد خبر : 908
چهارشنبه، ۰۸ آبان، ۱۳۹۸ - ۸:۰۰

ابراز تاسف ترکیه از اقدام کنگره آمریکا

ترکیه:دولت آمریکا باید از برداشتن قدمهایی که بیشتر از این به روابط بین دو کشور آسیب بزند، پرهیز کرده و تدابیر لازم را اتخاذ کند

ابراز تاسف ترکیه از اقدام کنگره آمریکا

وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه ای از موافقت مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با تصویب لایحه تحریم علیه این کشور و ایجاد محدودیت هایی در خصوص سرمایه گذاری در ترکیه، ابراز تاسف کرد.

در این بیانیه قید شده :  نمایندگان مجلس آمریکا با تصویب این لایحه مستقیما دولت و نیروهای مسلح ترکیه را هدف قرار داده اند که این امربا روح حاکم بر روابط و منافع مشترک دو کشور و دیگر کشورهای عضو ناتو همچنین باتوافق اخیر اردوغان و ترامپ در 17 اکتبر مغایرت دارد.

همچنین باید تصریح کنیم که حرف زدن مقامات آمریکایی با زبان تهدید، نتیجه مثبتی نخواهد داشت. تهدید های یکطرفه دولتی که از تفاوت های خود با یک گروه تروریستی آگاه نیست و می خواهد به اعمال تروریستی آنها مشروعیت ببخشد، از مواردی است که نمایندگان مجلس آمریکا باید به آن توجه کنند.

کنگره آمریکا نباید مسائلی که با روح حاکم بر روابط دو کشور مغایرت دارد را دستمایه سیاست خارجی اش قرار بدهد و باید به شکلی که شایسته روابط مشترک ماست حرکت کند. دولت آمریکا باید از برداشتن قدمهایی که بیشتر از این به روابط بین دو کشور آسیب بزند، پرهیز کرده و تدابیر لازم را اتخاذ کند.

بعد یورش نظامی ترکیه و گروه های تروریست تحت حمایت این کشور به سوریه که پس از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه بود، و با چراغ سبز دولت آمریکا همراه بود. جامع جهانی به این حمله ترکیه واکنش منفی نشان داد و افکار عمومی باعث شد تا ایالات متحد آمریکا از تحت فشار قرار گیرد. دولت آمریکا نیز مجبور شد تا با تحریم ها و واکنش های شفاهی حمله ترکیه به شمال سوریه را محکوم کند و که این موضوع باعث تیره شدن روابط آمریکا و ترکیه شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!