جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۲:۰۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17225
چهارشنبه، ۱۹ بهمن، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

آیا واقعا جنگ جهانی سوم نزدیک است؟

شاید یکی از موضوعات داغ حال حاضر جهان که همه از آن واهمه دارند این باشد که قرار است کی و چه زمان جنگ جهانی سوم به وقوع بپیوندد و این موضوع باعث شده که بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی و بین المللی ، سیاست مداران و حتی افراد برجسته در جهان در زمینه های مختلف به این موضوع واکنش نشان دهند.

آیا واقعا جنگ جهانی سوم نزدیک است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، کارآفرین میلیاردر آمریکایی یعنی ایلان ماسک نیز به مانند خیلی های دیگر نگران وقوع این حادثه است ، او پیش از این نیز هشدار شروع جنگ جهانی سوم را داده بود و مدعی شد که بسیاری از مردم از این حقیقت غافل هستند که این اتفاق بزرگ ب احتمال زیاد قریب‌الوقوع است.

به نقل از پایگاه راشاتودی، ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر آمریکایی اظهار کرد که بیشتر مردم این موضوع را به طور کل نادیده گرفته اند که اتفاقات جهان پیرامون مان به گونه ای پیش می رود که هر لحظه ممکن است درگیری جدیدی رخ دهد که تبعات آن قابل تصور نیست.

گفتنی است که یک روز قبل از انتشار اظهار نظر ایلان ماسک ، دبیرکل سازمان ملل یعنی  آنتونیو گوترش زنگ خطر ریسک بروز یک فاجعه جهانی را به صدا درآورد و همه را از اتفاقاتی که ممکن است حادثه ای به وسعت جهان داشته باشد ، مطلع کرد.

گوترش در سخنرانی خود که در محل مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد ، گفت، من نگرانم که بشریت با چشمانی باز به سوی یک جنگ گسترده تر برود و اتفاقات ناخوشایندی به بار بیاورد ، من خواستار حفظ صلح هستم.

او در ادامه این سخنرانی گفت ، تنش وجود دارد ، بله ، ولی در حال حاضر هم می شود زندگی کرد ولی زمانی که شیپور جنگ به صدا درآید دیگر جایی برای زیست باقی نخواهد ماند ، بیشتر کشورها به اندازه کافی زمان داشته اند که تجهیزاتی درخور از بین بردن زیستگاه انسانی آماده کنند و نگرانی از این بابت است که کسی بخواهد از آنها علیه دیگری استفاده کند و این موضوع باعث میشود که حتی خود ان کشور نیز دچار تشویش شود.

اما موضوع بحث دررابطه با سخنرانی و مصاحبه ایلان ماسک بود که او در حضور لوک رادکوفسکی، یک مفسر سیاسی محافظه‌کار  بود و رادکوفسکی گفت : "لطفا می‌شود ما جنگ جهانی سوم را نداشته باشیم." و در جواب آن ماسک گفت : "اکثرا نسبت به خطر آن غافلند و یا اهمیتی نمیدهند."

ایلان ماسک درواقع مدیرعامل چند شرکت بزرگ در زمینه های مختلف است  از جمله توییتر ، اسپیس ایکس ، تسلا و ... و با این حال چندسال پیش نیز در یک مصاحبه یوتیوبی اعلام کرد که جهان دو راه در پیش دارد و اگر هر یک زودتر به نتیجه برسد ، اتفاقات جالبی به همراه دارد ، یا انسان به مریخ سفر می کند و انجا می تواند زیستگاهی برای خود به محیا کند یا درگیر جنگ جهانی سوم خواهد شد و اگر جنگ جهانی سوم زودتر به وقوع بپیوندد ، انسان هیچگاه به مریخ نخواهد رفت.

ایلان ماسک مدتی قبل نیز در رابطه با جنگ اوکراین هشدار داه بود که اگر این جنگ بی وقفه ادامه پیدا کند برای همه انسان های این سیاره مشکل ساز خواهد بود و بیشتر از همه خود این کشور.

زمانی که ایلان ماسک به کشور اوکراین اینترنت ماهواره ای یا همان استارلینک را داد ، بسیاری این موضوع را پیش کشیدند که این سیستم‌ها یک تغییردهنده بازی برای جنگ علیه روسیه است.

در آن سو نیز ایلان ماسک سخنانی را مطرح کرد که به مزاج بسیاری خوش نیامده بود ، او عنوان کرده بود که برای دستیابی به صلح ، حتی اگر قرار باشد ، اوکراین یکسری امتیازات به روسیه واگذار کند ، که همین نقل قول از ایلان ماسک باعث شد تا واکنش بسیاری را برانگیزد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!