شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۴:۰۸
سینما و تئاتر - کد خبر : 16930
سه شنبه، ۲۹ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

آواتار 2 در سینماهای جهان 435 میلیون دلاری شد

دومین قسمت از فیلم آواتار 2 نزدیک عید کریسمس اکران شد و در هفته ابتدای خود توانست رکورد های زیادی را بشکند و تبدیل به سومین فیلم پرفروش بعد از اپیدمی کرونا شود اما فروش آن در خود آمریکا کم تر از انتظارات بود ، فروش کلی این فیلم رقم حیرت انگیز 435 میلیون دلار را به ما نشان می دهد.

آواتار 2 در سینماهای جهان 435 میلیون دلاری شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، فیلم آواتار 2 ساخته جیمز کامرون در هفته ابتدایی خود در سینماهای آمریکای شمالی بیش از 134 میلیون دلار درامد داشته است ، نام این قسمت جدید آواتار : راه آب است و با توجه به استقبالی که از این فیلم به عمل آمده نشان می دهد بیننده ها علاقه زیادی به دنیای پاندورا ، یعنی صنعت دیجیتالی مورد استفاده در فیلم نشان داده اند.

فیلم آواتار دو به مانند قسمت اول خود در ژانر علمی-تخیلی و حماسی ساخته شده است و در طول هفته گذشته توانسته در سینماهای جهانی 301 میلیون دلار بفروشد و با فروش 134  میلیون دلاری در خاک آمریکا جمعا 435 میلیون دلار فروش داشته است . این اثر سومین فیلم پر فروش بعد از اپیدمی کرونا است ، فیلم دکتر استرنج در رتبه دوم و با فروش 442 میلیون دلاری در هفته اول اکران خود و همچنین رتبه اول مربوط به فیلم مردعنکبوتی : راهی به سوی خانه نیست با 600 میلیون دلار در هفته اول اکران خود به ترتیب رتبه هایی هستند که تا به این لحظه بدست آمده.

فیلم های آواتار 2 و بتمن ، پنجمین افتتاحیه بزرگ سال را رقم زدند که در هفته ابتدایی اکران توانسته اند فروش فوق العاده ای داشته باشند ، هر چند انتظارات از فروش هفته ابتدایی اواتار 2 در امریکا ، 150 تا 175 میلیون دلار بود که نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند.

یکی از کمپانی های بزرگ سینمای جهان یعنی دیزنی در ساخت این فیلم سرمایه گذاری کرده تا بتواند در فروش خوب این مجموعه سودی بدست اورد ، گفته می شود دیزنی مبلغ 350 میلیون دلار برای ساخت این فیلم هزینه کرده است و بزرگترین سرمایه گذار فیلم است ، جیمز کامرون انتظار دارد با فروش خوب بتواند هزینه های هنگفت ااین فیلم را جبران کند ، گفتنی است که بسیاری از بازیگران این فیلم حقوق کمی دریافت کرده اند تا در سود فروش فیلم سهیم باشند.

انتظارات برای فروش در چین با توجه به شیوع دوباره کرونا در این کشور حدود 100 میلیون دلار را نشان می دهد اما میزان فروش فیلم در سینماهای چین رقم 57.1 میلیون دلار را به ما نشان می دهد. بعد از اپیدمی کرونا تنها سه فیلم از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرده اند و هیچ فیلمی هم از مرز 2 میلیارد دلار عبور نکرده ، البته فیلم مردعنکبوتی : راهی برای خانه نیست حدود 1 میلیارد و 900 میلیون دلار فروش داشت که نزدیک ترین عدد به این تارگت است.

این فیلم در سینماهای فرانسه ، آلمان و ویتنام فروش های زیادی داشته و در دیگر کشور ها از جمله هند تبدیل به دومین فیلم پرفروش غیرهندی در هفته اخیر شده است .

گفتنی است که قسمت اول این فیلم زمانی که در روسیه اکران شد 116 میلیون دلار فروش داشت ولی در حال حاضر در این کشور اکران نخواهد شد.

اواتار در اکران خود توانست جایگاه رتبه اول باکس آفیس رااز پلنگ سیاه : واکاندا برای همیشه بگیرید ، این فیلم 5 هفته از اکرانش می گذرد و تا به این لحظه در فروش داخلی آن به 418 میلیون دلار رسیده است ، فروش این فیلم در سایر نقاط جهان نیز رقم 367 میلیون دلار را به ما نشان می دهد که در مجموع 786 میلیون دلار فروش داشته ، گفتنی است که بازیگر نقش اول این فیلم دو سال پیش در اثر ابتلا به سرطان فوت کرده است و در این فیلم حضور ندارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سینما و تئاتر
پربیننده‌ترین اخبار سینما و تئاتر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!