جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۷:۳۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17184
چهارشنبه، ۱۲ بهمن، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

آمریکا شاید قبول کند در کره جنوبی تسلیحات هسته ای مستقر کند

وزیر دفاع آمریکا در دیدار با همتای کره جنوبی خود اعلام کرد که ما آمادگی این را داریم که به وظایف خود در قبال عدم استفاده کره شمالی از سلاح هسته ای هر کاری بکنیم و به کشورهای متحد کمک کنیم.

آمریکا شاید قبول کند در کره جنوبی تسلیحات هسته ای مستقر کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در روز سه شنبه و در دیدار با لی جونگ-ساپ وزیر دفاع کره جنوبی ، راجع به سلاح هسته ای مصاحبه ای داشت و عنوان کرد که ایالات متحده در خصوص جلوگیری از عدم استفاده از سلاح هسته ای از سوی کره شمالی مصمم است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه تاکید کرد که در سال 2022 ، پیونگ یانگ رهبر کره شمالی تهدیدات گسترده ای علیه کشورهای منطقه شرق آسیا انجام داده که به دور از چشم کسی نیست و همین موضوع کاملا نشان می دهد که او صلاحیت داشتن سلاح هسته ای را ندارد.

آستین در ادامه مصاحبه خود پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود گفت ، هدف من از این سفر نشان دهند اعماق همکاری دو کشور است و برای بیان اینکه ما بر تعهدات خود هستیم تا از کره جنوبی در تنش ها و تهدیدات حمایت کنیم 

وزیر دفاع آمریکا در این مصاحبه خبری اعلام کرد که ما هرگونه تهدید شامل موشکی و هسته ای را در منطقه محکوم می کنیم و آمریکا در خصوص تعهدات خود برای عملیات های بازدارندگی از هر گونه تهدید علیه کره جنوبی حمایت کرده و محکم ایستاده ایم.

حتی رئیس جمهوری کره جنوبی یعنی ، یون سوک یول، نیز با وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد و در گفتگو با او تاکید کرد که لازم است متحدین با یکدیگر مذاکره کرده تا یک سیستم امنیتی موثر و قدرتمند بازدارندگی ایجاد کرده تا مردم کره جنوب بتوانند در آرامش زندگی کنند چرا که در حال حاضر کشور ما از تهدیدات هسته ای گسترده رنج می برند.

بر اساس بیانیه دفتر وی، یون و با اشاره به سفر وید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت : عملا هم در سال گذشته و هم در سال جاری تهدیدات مستقیم کره شمالی افزایش پیدا کرده ، این تهدیدات قالبا رنگ و بوی هسته ای دارد و روز به روز در حال افزایش است.

مقامات ایالات متحده و کره جنوبی همچنین هشدار داده‌اند که احتمال دارد کره شمال تهدیدات خود را افزایش دهد و تصمیم بگیرد بار دیگر آزمایشات هسته ای دیگری انجام دهد ، پیونگ یانگ اخرین بار در سال 2017 آزمایشی مشابه انجام داد که رعب و وحشت را در منطقه حاکم کرد.

حال آمریکا و کره جنوبی سعی دارند سلاح های هسته ای تاکتیکی را در کره جنوبی مستقر کنند و احتمال دارد که 5 قدرت برتر در اینده در این زمینه با یکدیگر مذاکره کننده ، البته این موضوع بسیار بعید است ، چرا که در حال حاضر دو کشور چین و روسیه با انگلیس ،فرانسه و امریکا به شدت به مشکل خورده اند و مذاکره در رابطه با هر مسئله دیگری دور از ذهن است.

ولی همین موضوع را مقامات کره جنوبی نه تایید کرده اند و نه تکذیب ، پس بنظر می رسد همین موضوع فعلا در حالت یک ایده باقی بماند و خبری از استقرار سلاح هسته ای در کره جنوبی نیست.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!