چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۰۰:۴۵
يكشنبه، ۲۷ فروردين، ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵

آمازون و دنیای ربات‌های هوشمند

ا Bedrock بخشی از سرویس‌های تحت وب آمازون محسوب می‌شودکه سعی داردبا استفاده ازمدل هوش مصنوعی طراحی شده توسط این شرکت وهمچنین چند استارت‌اپ دیگر، رقابت تازه‌ای رابا OpenAI و مدل هوش مصنوعی ChatGPT شروع کند.

آمازون و دنیای ربات‌های هوشمند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سرویس ابری Bedrock به کاربران وتوسعه دهندگان اجازه می‌دهدمدل‌های مشابه با ChatGPT و DALL-E 2 ایجاد کنند و سپس با استفاده از آن‌ها متون پیشرفته وهمچنین عکس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی راتولید نمایند.

 

همچنین مشتریان این سرویس می‌توانند با استفاده از Bedrock، چت‌بات های جدید طراحی کرده ویا متون وتصاویر مختلف را تولید و کلاس‌بندی کنند.

 

آمازون اعلام کرده که مدل‌های هوش مصنوعی گسترده و متعددی را در این رابط برنامه نویسی خود گنجانده که مشتریان بنا به نیاز خود می‌توانند از هرکدام از آن‌ها استفاده کنند. 

 

مدل هوش مصنوعی Titan foundation که محصولی از آمازون است و دیگر مدل‌های هوش مصنوعی تولید شده توسط استارت‌اپ با عناوین Anthropic’s Claude و Stable Diffusion بخشی از این مدل‌ها هستند که اخیراً با رشد قابل توجهی همراه شده‌اند.

 

اتحادیه اروپا کارگروه ویژه «چت جی پی تی» ایجاد کرد

این اقدام می‌تواند نخستین قدم مهم برای اتخاذ سیاستی واحد در قبال تنظیم مقرارت حریم خصوصیِ قابل تعمیم به حیطه هوش مصنوعی باشد.

 

اقدام دیده بان حریم خصوصی اتحادیه اروپا واکنشی است به تصمیم یکجانبه‌ای که ایتالیا ماه میلادی گذشته در راستای مهار استفاده از چت جی پی تی اتخاذ کرد و بلافاصله مورد تائید کمیسیون حفاظت از داده آلمان به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا هم قرار گرفت.

 

دیده بان  حفاظت از داده اسپانیا هم دیروز پنجشنبه اعلام کرد که در تدارک آغاز تحقیقات اولیه پیرامون احتمال سوء استفاده از داده‌های خصوصی کاربران از سوی چت جی پی تی است.

 

کارشناسان آمریکایی و اروپایی بابت رشد سریع استفاده از نسخه‌های هوش مصنوعی مشابه چت جی پی تی هم نگران هستند.

 

هدف کمیسیون حفاظت از داده اروپایی این است که به دور از اتخاذ اقدامات تنبیهی علیه OpenAI به عنوان شرکت مالک چت جی پی تی، به تلاش‌های مشترک و تبادل اطلاعات در راستای تنظیم اقدامات اجرایی و سیاست گذاری عمومی برای نظارت بر هوش مصنوعی، سرعت ببخشد.

 

شرکت بایدو در دادگاه ناحیه هایدیان چین از اپل و توسعه‌دهندگان نسخه‌های جعلی برنامه Ernie Bot شکایت کرد. شرکت چینی تلاش دارد تا از این طریق اپل را وادار کند که برنامه‌های جعلی را از اپ استور حذف کند و سازندگان این برنامه‌ها را از ارائه آن‌ها منع کند.

 

چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی Ernie Bot شبیه به ChatGPT از شرکت OpenAI و Bard گوگل است. کاربران می‌توانند از آن سؤالاتی را بپرسند و چت‌بات براساس اطلاعات موجود در پایگاه داده خود، پاسخ‌هایی را به درخواست کاربران ارائه می‌کند. 

 

درحالی‌که Ernie در ماه مارس راه‌اندازی شد، بایدو هنوز برنامه‌ای برای این سرویس ایجاد نکرده و همین امر باعث شده است تا توسعه‌دهندگان دیگر به انتشار نسخه‌های غیراصلی آن روی بیاورند.

 

شرکت تحت رهبری «مارک زاکربرگ» اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی از هوش مصنوعی مولد برای ساخت تبلیغات شرکت‌ها استفاده کند.

 

 مدیر ارشد فناوری متا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این شرکت انتظار دارد بتواند ابزارهایی برای ایجاد تبلیغات با هوش مصنوعی را معرفی کند که سایر شرکت‌ها با کمک آن می‌توانند تصاویر متفاوتی بسازند.

 

در ماه گذشته، زاکربرگ از تشکیل تیم جدیدی تحت مدیریت «کریس کاکس» برای کار روی محصولات هوش مصنوعی برای اینستاگرام و واتس‌اپ خبر داده بود.

 

 در اطلاعیه این شرکت گفته شده بود که آن‌ها درحال آزمایش چت مبتنی بر هو‌ش مصنوعی در واتس‌اپ و مسنجر به همراه فیلترهایی برای اینستاگرام هستند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!