شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۵:۲۰
بین الملل - کد خبر : 6206
شنبه، ۲۰ دي، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

آمادگی مایکل کوهن برای شهادت علیه تخلفات ترامپ و خانواده‌اش

مایکل کوهن: از من خواسته شده که با چند آژانس مختلف دولتی برای دادن شهادت درباره تخلفات ترامپ و خانواده‌اش همکاری کنم و من پذیرفته‌ام.

آمادگی مایکل کوهن برای شهادت علیه تخلفات ترامپ و خانواده‌اش

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، در اوج گمانه‌زنی‌ها در رابطه با احتمال اقدام دونالد ترامپ به عفو خود قبل از ترک کاخ سفید، «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ در توییتر نوشت از او درخواست شده که با نهادهای مختلف دولت برای شهادت دادن درباره تخلف ترامپ و خانواده‌اش همکاری کند.

مایکل کوهن در توئیت خود نوشت: از من خواسته شده که با چند آژانس مختلف دولتی برای دادن شهادت درباره تخلفات ترامپ و خانواده‌اش همکاری کنم و من پذیرفته‌ام. من این کار را تا حد زیادی به این خاطر انجام می‌دهم که ترامپ و خانواده‌اش تلاش کردند دموکراسی آمریکا را از بین ببرند که خوشبختانه شکست خوردند.

او همچنین در توییتی دیگری در واکنش به مسدود کردن حساب توییتری ترامپ نوشت: همان اندازه که ما به اکسیژن برای تنفس نیاز داریم ترامپ به توییتر وابسته است. او الان در حال دیوانه شدن است!

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز قبلاً خبر داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دستیاران خود گفته که قصد دارد در آخرین روزهای ریاست جمهوری‌اش،‌ فرمان عفو خود را صادر کند.

نیویورک تایمز به نقل از دو منبع آگاه در ارتباط با این مسئله نوشت که پس از روز انتخابات در سوم نوامبر (۱۳ آبان) ترامپ بارها به مشاوران خود گفته که وی درصدد صدور فرمان بخشش خود است و به دنبال بررسی تاثیرات قانونی و سیاسی این اقدام خود بوده است؛ این اقدام می‌تواند بی‌سابقه‌ترین اقدامی شود که یک رئیس جمهور آمریکا در تاریخ این کشور از قدرت خود برای آن استفاده می‌کند.

با توجه به حمله طرفداران رئیس جمهور به کنگره و اتفاقات روز چهارشنبه هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ باز هم قصد دارد مطرح کردن این مسئله را دارد یا نه.

از آن جایی که تا این لحظه هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا فرمان عفو خود را صادر نکرده‌اند مشروعیت این اقدام تاکنون در سیستم قضایی آمریکا سنجیده نشده است. کارشناسان امور حقوقی درباره این موضوع که آیا سیستم قضایی آمریکا این بخشش را به رسمیت خواهد شناخت اختلاف نظر دارند اما همه کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که این اقدام رئیس جمهور در جهت عفو خود، سابقه جدید خطرناکی را برای ریاست جمهوری ایجاد خواهد کرد تا رئیس جمهور خود را فراتر از قانون بداند و خود را از تحت بازخواست قرار گرفتن در رابطه با هر جنایتی که در دوران فعالیت خود داشته مصون بدارد.

طی حملات چهارشنبه طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره پنج تن کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند که این موضوع موجب این شد تا نمایندگان و سناتورهای آمریکایی به فکر برکناری زودهنگام ترامپ بیفتند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشست حزب دموکرات درباره تحولات با اشاره به حمله اخیر به کنگره توسط طرفداران ترامپ افزود: امیدواری اعضا این است که رئیس جمهور فورا استعفا دهد. اما اگر وی این کار را انجام نداد من به کمیسیون‌ها دستور دادم تا برای پیشبرد متمم ۲۵ قانون اساسی و استیضاح آماده باشند.

پیشتر سه نفر از مشاوران کاخ سفید به شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کردند که دونالد ترامپ هیچ قصدی برای کناره‌گیری از قدرت ندارد. یکی از مشاوران با تاکید بر صفر دانستن احتمال کناره‌گیری ترامپ بیان کرد: وی فکر نمی‌کند که مرتکب خطایی شده باشد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!