شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۵:۴۶
اروپا و آمریکا - کد خبر : 15726
چهارشنبه، ۰۴ اسفند، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

آمادگی غرب برای افزایش تحریم ها علیه روسیه، در صورت تهاجم همه جانبه

کشورهای غربی و ژاپن روز سه‌شنبه به دلیل ورود سربازان روس به مناطق جمهوری های خودخوانده در شرق اکراین، روسیه را با تحریم‌های جدید مجازات کردند و تهدید کردند که در صورت تهاجم همه جانبه مسکو به همسایه‌اش، بیشتر پیش خواهند رفت.

آمادگی غرب برای افزایش تحریم ها علیه روسیه، در صورت تهاجم همه جانبه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا، استرالیا، کانادا و ژاپن برنامه‌هایی را برای هدف قرار دادن بانک‌ها و نخبگان این کشور، اعلام کردند. این در حالی ست که آلمان پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 را در نتیجه یکی از جدی ترین بحران‌های امنیتی اروپا در دهه‌های اخیر، متوقف کرد.

به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که از هدف بلندمدت اوکراین برای پیوستن به ناتو ناراضی است، طبق برآوردهای ایالات متحده، بیش از 150000 سرباز را در نزدیکی مرزهای اوکراین جمع آوری کرده است و به سربازان خود دستور داده است که به منظور حفظ صلح، وارد مناطق جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک شوند.

ایالات متحده، توجیه روسیه را بی اساس خواند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت: «به بیان ساده تر، روسیه به تازگی اعلام کرد که در حال جدا کردن بخش بزرگی از اوکراین است.»

 

این آغاز تهاجم روسیه است

به گفته شرکت آمریکایی "Maxar"، تصاویر ماهواره ای در 24 ساعت گذشته جمع آوری نیرو و تجهیزات جدید در غرب روسیه و بیش از 100 وسیله نقلیه در یک فرودگاه کوچک در جنوب بلاروس، که هم مرز با اوکراین است را، نشان می دهد.

ارتش اوکراین بامداد روز چهارشنبه اعلام کرد در 96 مورد گلوله باران توسط جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق کشور طی 24 ساعت گذشته، یک سرباز کشته و 6 سرباز زخمی شدند. این گزارش اشاره کرد که نیروهای جدایی طلب از توپخانه سنگین، خمپاره و سامانه های راکتی گراد استفاده کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، دیدارهای برنامه ریزی شده جداگانه با سرگئی لاوروف، همتای روس خود را در روز سه شنبه لغو کردند.

یک مقام آمریکایی گفت، برنامه هایی که بایدن برای تقویت استونی، لتونی و لیتوانی اعلام کرد شامل اعزام 800 سرباز پیاده و حداکثر 8 جت جنگنده F-35 به مکان هایی در امتداد جناح شرقی ناتو است؛ اما این اعزام نیرو، یک توزیع مجدد است، نه اضافه کردن نیرو.

پوتین گفت که او همیشه برای یافتن راه حل های دیپلماتیک آماده است؛ اما "منافع روسیه و امنیت شهروندان، برای ما بی قید و شرط است."

مسکو خواستار تضامین امنیتی، از جمله وعده اوکراین در خصوص نپیوستن به ناتو می باشد، در حالی که ایالات متحده و متحدانش به پوتین اقدامات اعتمادسازی و کنترل تسلیحات را پیشنهاد می‌کنند.

 

لاوروف تهدید تحریم ها را بی اهمیت خواند

وی گفت: «همکاران اروپایی، آمریکایی و انگلیسی ما تا زمانی که همه امکانات خود را برای به اصطلاح مجازات روسیه مصرف نکرده باشند، متوقف نخواهند شد و آرام نمی گیرند.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!