جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۱:۴۸
خاورمیانه - کد خبر : 13130
يكشنبه، ۱۸ مهر، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

آغاز پنجمین انتخابات پارلمانی عراق

انتظار می‌رود که نتایج اولیه انتخابات ۲۴ ساعت پس از پایان رأی‌گیری اعلام شود اما اعلام نتایج رسمی این انتخابات ۱۰ روز طول خواهد کشید.

آغاز پنجمین انتخابات پارلمانی عراق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، از ساعت هفت صبح امروز (به وقت بغداد)، درهای مراکز اخذ رأی برای پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در پایتخت و مناطق مختلف این کشور از جمله منطقه کردستان در شمال این کشور، به روی رأی دهندگان گشوده شد.

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، با اعلام باز شدن مراکز رأی‌گیری به روی رأی‌دهندگان تصریح کرد که صندوق‌های اخذ رأی برای جمع‌آوی آراء بیش از ۲۴ میلیون شهروند عراقی واجد شرایط رأی‌دهی آماده است تا از بین ۳۲۴۳ نامزد از جمله ۹۸۱ زن در ۸۳ حوزه انتخاباتی، ۳۲۹ نماینده پارلمانی خود را انتخاب کنند. 

به گفته مسئولین برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، انتظار می‌رود که نتایج اولیه انتخابات ۲۴ ساعت پس از پایان رأی‌گیری اعلام شود اما اعلام نتایج رسمی این انتخابات ۱۰ روز طول خواهد کشید.

مرحله دوم و سراسری پنجمین دور از انتخابات پارلمانی عراق که نخستین انتخابات زودهنگام در این کشور است، امروز (۱۸ مهر) برگزار می‌شود، تا ۳۲۴۳ نامزد انتخاباتی برای کسب ۳۲۹ کرسی پارلمانی رقابت کنند.کمیساریای عالی انتخابات عراق، پیشتر ضمن اعلام این تعداد از شرکت  ۲۱ ائتلاف سیاسی و۱۶۷ حزب که ۵۸ حزب در ائتلاف‌ها گنجانده شده‌اند، در این انتخابات خبر داده بود.

مرحله نخست انتخابات عراق، جمعه پیش(هشتم اکتبر) یعنی دو روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری برگزار شد تا نیروهای امنیتی، آوارگان و زندانیان عراقی در قالب گروه‌های خاص، آراء خود را به صندوق‌ها بیاندازند. این اقدام با این هدف صورت می‌گیرد که نیروهای امنیتی در روز انتخابات صرفا به تامین امنیت مراکز رأی‌گیری بپردازند. بر این اساس کارکنان وزارت کشور، وزارت دفاع، دستگاه مبارزه با تروریسم، وزارت داخلی منطقه کردستان، وزارت پیشمرگه، پناهندگان و زندانیان عراق گروه‌های خاص شرکت‌کننده در انتخابات عراق نام گرفتند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!