شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۱:۳۷
نظامی بین الملل - کد خبر : 15890
جمعه، ۰۹ ارديبهشت، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

آخرین تحولات شصت و چهارمین روز جنگ اکراین و روسیه

مقامات اوکراینی گفتند که دو موشک روسی در جریان سفر رئیس سازمان ملل به کیف اصابت کرد، اگرچه غرب معتقد است که نبردها برای بندر محاصره شده، ماریوپل و سایر مناطق در شرق و جنوب ممکن است تعیین کننده جنگ باشند.

آخرین تحولات شصت و چهارمین روز جنگ اکراین و روسیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، وزارت دفاع بریتانیا گفت که مسکو پیروزی در "نبرد دونباس" را برای دستیابی به هدف اعلام شده خود برای کنترل مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق بسیار مهم می داند. در توییتر آمده است: «نبردها به ویژه در اطراف لیسیچانسک و سورودونتسک، با تلاش برای پیشروی به سمت جنوب از ایزیوم به سمت اسلویانسک شدید بوده است.»

به نقل از رویترز، فرماندهی نظامی اوکراین گفت: "دشمن در حال افزایش سرعت عملیات تهاجمی است. اشغالگران روسی تقریباً در همه جهات آتش شدیدی را اعمال می کنند." یکی از دستیاران رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شد گفت: "اوکراین در جنگ با روسیه متحمل خسارات جدی شده است، اما نیروهای مسکو سربازان بیشتری را از دست داده اند."

دو شاهد به رویترز گفتند که صدای دو انفجار قوی در شهر بلگورود روسیه در نزدیکی مرز اوکراین شنیده شد. علت این انفجارها هنوز مشخص نیست.

رویترز نمی‌تواند فوراً گزارش‌های تحولات میدان نبرد را تأیید کند.

هیأت ایالات متحده در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت که کرملین ممکن است با استفاده از «کتاب بازی کهنه‌ای که از تاریک‌ترین فصل‌های تاریخ می‌دزدد» در مناطق جنوبی و شرقی که از زمان تهاجم 24 فوریه به تصرف خود درآورده بود، اقدام به «رفراندم ساختگی» کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان ملل گفت: ناتو آماده است تا سال ها از اوکراین در جنگ علیه روسیه حمایت کند.

سازمان‌های خبری ایالات متحده گزارش دادند که ایالات متحده بر این باور است که سازمان اطلاعات روسیه پشت حمله شیمیایی آوریل به دیمیتری موراتوف، روزنامه‌نگار روسی برنده جایزه صلح نوبل منتقد کرملین بوده است.

اوکراین امیدوار است که در روز جمعه غیرنظامیانی را که در یک کارخانه بزرگ فولاد محبوس شده‌اند را به همراه آخرین سربازانی که از شهر بندری ماریوپول در جنوب شرقی دفاع می‌کنند، تخلیه کند.

پلیس کیف گفت: اجساد 1150 غیرنظامی از زمان تهاجم روسیه در منطقه کیف اوکراین پیدا شده است و 50 تا 70 درصد از آنها با گلوله ناشی از سلاح های سبک زخمی شده اند.

اوکراین، روسیه را به سرقت غلات در سرزمینی که اشغال کرده است متهم کرد. کرملین اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!