جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۴:۱۵
بین الملل - کد خبر : 14914
سه شنبه، ۱۴ دي، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

آتش سوزی پارلمان آفریقای جنوبی مهار شد؛ شورای ملی به طور کامل ویران شد

مقامات روز سه شنبه گفتند سرانجام آتش سوزی مشکوک در ساختمان پارلمان آفریقای جنوبی را در روز دوم که به طور کامل اتاق مجلس ملی نمایندگان را ویران کرد، مهار کردند.

آتش سوزی پارلمان آفریقای جنوبی مهار شد؛ شورای ملی به طور کامل ویران شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مرد 49 ساله ای که متهم به آتش زدن بود در دادگاه حاضر شد و با پنج اتهام از جمله آتش زدن و نگهداری مواد منفجره روبرو شد. وکیل مظنون گفت که او اتهامات را رد می کند و خود را بی گناه می داند.

به نقل از رویترز، یان شنتلر، افسر ارشد آتش نشانی شهر کیپ تاون به خبرنگاران گفت: «مجلس ملی در بال جدید مجموعه پارلمان به طور کامل تخریب شده است و برای بازگرداندن آن به شرایط سابق، بودجه عظیمی مورد نیاز است.»

مقامات شهری در بیانیه ای اعلام کردند که آتش سوزی، نیمه شب کنترل شده است.

در بیانیه آمده است: «تیم‌ها اکنون در حال کار اتاق به اتاق در ساختمان‌های مارپیچ مانند، هستند و تلاش می‌کنند تا نقاط داغ را پیدا و ایمن کنند. این یک فرآیند طولانی است، زیرا باید روکش چوبی داخلی برخی از اتاق ها را جدا کنند تا هر نقطه داغ پنهان را شناسایی کند.»

آتش سوزی، روز یکشنبه شروع شد و تا روز دوشنبه ادامه داشت. مقامات برخی از ماشین های آتش نشانی را خارج کردند و گفتند که در حال خاموش کردن ذغال های بجامانده هستند؛ تا از شعله ور شدن دوباره شعله ها و آسیب های گسترده تر جلوگیری کنند.

این آتش سوزی همچنین باعث فروریختن جزئی سقف بال قدیمی شد که قدمت آن به سال 1884 باز می گردد و اتاق فوقانی، شورای ملی استان ها را در خود جای داده است.

قاضی زامکیله امبالو به مظنون مافه، ساکن بزرگ‌ترین شهرستان کیپ تاون، کایلیتشا، دستور داد که به مدت هفت روز تا 11 ژانویه برای جلسه وثیقه در بازداشت نگه داشته شود. دادستان ها گفتند که با وثیقه مخالفت خواهند کرد.

اریک نتابازالیلا، سخنگوی دادستانی ملی استان کیپ غربی، از بیان اینکه چه نوع بمبی همراه مافه پیدا شده است، خودداری کرد. مقامات هیچ انگیزه احتمالی برای ایجاد این آتش سوزی را فاش نکرده اند.

لوویو گودلا، وکیل مافه، در پله‌های دادگاه کیپ تاون به خبرنگاران گفت: «موکل من این اتهامات را رد کرده و رد می‌کند و بنابراین او خود را بی‌گناه می‌داند و به اعلام بی‌گناهی خود ادامه خواهد داد.»

مقامات گفته‌اند بخش‌های مهمی از مجموعه نجات یافته‌اند، از جمله موزه‌ای با آثار هنری و اشیای میراث باستانی، و یک اثر ملیله‌دوزی شده که داستان دماغه شرقی را در طبقه همکف ساختمان مجلس قدیمی روایت می‌کند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!