جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۴۷
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17377
سه شنبه، ۱۶ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

آتش اختلاف در بین مقامات اوکراینی بر سر باخموت

منابع داخلی اوکراین خبر از اختلاف نظر بین زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با فرمانده نیروهای مسلح این کشور دادند که گویا هفته هاست این فرمانده خواستار عقب نشینی نیروها از باخموت است اما زلنسکی این موضوع را قبول ندارد.

آتش اختلاف در بین مقامات اوکراینی بر سر باخموت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، روزنامه بیلد دوشنبه به نقل از منابع دولتی اوکراین گزارش داد اختلافاتی در دولت زلنسکی وجود دارد و گویا منابع دولتی این کشور با این روزنامه آلمانی مصاحبه کرده اند و خبر از اختلاف نظر بین زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و فرمانده نیروهای مسلح این کشور دادند.

 در این گزارش آمده است که زالوژنی هفته‌های پیش خواستار عقب‌نشینی از باخموت شهر کلیدی در دونتسک دونباس شده بود. و بارها این موضوع را در جلسات پیش کشیده است و به آن استمرار بخشیده است.

راشا تودی در این باره گزارش داده است که این فرمانده اوکراینی به رئیس جمهور توصیه می کند باید شهر «آرتیوموفسک» که در اوکراین باخموت نامیده می‌شود را رها کنند و نیروها از آنجا عقب نشینی کنند ولی زلنسکی از انجام این کار پرهیز می کند و به سخنان این فرمانده در این باره گوش نمی‌دهد و تمایلی به دادن فرمان در رابطه با عقب نشینی ندارد.

راشا تودی در این گزارش آورده است ، روسیه در این شهر در حال پیشروی است و از سوی دیگر در اواخر ژانویه ، آمریکا از زلنسکی خواسته است تا از این شهر عقب نشینی کند تا بعد از رسیدن تجهیزات نظامی گسترده از غرب و آماده شدن نیروها ، می‌توان یک حمله همه جانبه و گسترده در بهار امسال انجام شود.

در این گزارش آمده است که‌ یکی از دلایل مخالفت زلنسکی بابت این تصميم آن است‌ که‌ او بیم آن را دارد که این‌ تصمیم باعث کاهش روحیه سربازان و همه نیروهای مسلح خواهد شد.

این شهر بخشی از خط دفاعی ۷۰ کیلومتری اوکراین است که زمانی که کی‌یف نبرد در دونباس را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد، ایجاد شد. به نوشته وبگاه شبکه راشا تودی، مقام‌های آمریکایی ارزیابی کرده‌اند که از دست دادن آن بر وضعیت استراتژیک تاثیری نخواهد داشت. 

بیلد مدعی شد که نیروهای مستقر در باخموت بر این باورند که چرا تا الان آنجا ماندگار شده اند و دلیل آن چیست؟ چرا که همگی آنها معتقدند باید از این شهر خارج شده و عقب نشینی کنند ، همین موضوع باعث شده تا زلنسکی در آخرین واکنش خود نسبت به این قضیه عنوان کند که فقط در صورتی که معقول باشد از باخموت عقب نشینی خواهند کرد.

روزنامه آلمانی همچنین خاطرنشان کرد که محبوبیت زالوژنی که به دلیل هدایت کارزار نظامی علیه روسیه کسب کرده، او را به رقیب قابل توجه در انتخابات ریاست‌جمهوری در مقابل زلنسکی تبدیل می‌کند. این ژنرال اوکراینی تاکنون جاه‌طلبی برای رقابت را بروز نداده اما ماه‌هاست شایعاتی در اوکراین مبنی بر نگرانی‌های زلنسکی درباره رقابت احتمالی پخش شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!