جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۳۸
علم و فناوری جهان - کد خبر : 16811
پنجشنبه، ۱۰ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

اتحادیه اروپا ، توییتر را تهدید کرد

اتحادیه اروپا ، توییتر را بخاطر رعایت نکردن قوانین تهدید کرد که در صورت پیروی نکردن قانون ممنوعیت استفاده از این شبکه اجتماعی را صادر میکند.

اتحادیه اروپا ، توییتر را تهدید کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌ها حاکی از آن است که اتحادیه اروپا اعلام کرده است که اگر مالک جدید توییتر یعنی ایلان ماسک قوانین جدید که در رابطه با انتشار محتوا است را رعایت نکند، این شبکه اجتماعی را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع خواهد کرد.

منابع مختلفی از جمله فایننشال تایمز ادعا کردند که کمیسر اتحادیه اروپا در یک تماس ویدئویی به ایلان ماسک ، این موضوع را بیان کرده است.

مسئول اجرای قوانین دیجیتال اتحادیه اروپا بخاطر تغییر یکسری قوانین در توییتر از جمله باز گرداندن افراد ممنوعه مانند دونالد ترامپ که از قبل جلوی فعالیت او در این شبکه اجتماعی گرفته شده بود ابراز نگرانی کرده بود و از ماسک خواسته است تا به فهرستی از قوانین، از جمله کنار گذاشتن رویکرد خودسرانه برای بازگرداندن کاربران ممنوعه، پیگیری اطلاعات نادرست و موافقت با ممیزی مستقل گسترده پایبند باشد.

در گزارش فایننشال تایمز آمده است، اگر توییتر از قانون جدید خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا که به تازگی دچار تغییر و تحول شده است پیروی نکند، ممکن است با ممنوعیت در سراسر اروپا یا جریمه تا شش درصد از گردش مالی جهانی این شبکه اجتماعی مواجه شود. منابع مختلفی گفتند ، ماسک قانون جدید را بسیار معقول دانسته که باید در همه جای دنیا اعمال شود.

این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۶  برای تبادل پیام‌های کوتاه تأسیس شد، که بیشتر جنببه سیاسی دارد ولی در زمان اپیدمی کرونا و رجوع بسیاری از جوانان به این شبکه اجتماعی ، دچار تغییر و تحولات زیادی شد و خیلی از کاربران قدیمی ابراز نگرانی کردند که این شبکه اجتماعی شبیه اینستاگرام شده ودیگر مانند گذشته نیست. تا اینکه  در اواخر اکتبر توسط ایلان ماسک به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری شد. در ماه نوامبر، کمی بیش از یک هفته پس از تصدی مسئولیت او در این شرکت ، این میلیاردر شروع به اخراج کارگران شرکت کرد تا توییتر را در مسیری سالم قرار دهد، که موجی از انتقادات را برانگیخت.

از سوی دیگر طبق یک گزارش جدید ایلان ماسک در حال حاضر مشغول انجام فرایندی است تا حدود ۶۲ هزار حساب کاربری مسدود شده  در این شبکه اجتماعی را دوباره احیا کند . هرکدام  از ای صفحات بیش از ده هزار دنبال کننده دارند. این رقم شامل یک حساب کاربری توییتری با بیش از ۵ میلیون فالور و ۷۵ حساب کاربری با بیش از یک میلیون فالور است.

حساب‌های کاربری مورد بحث و انتقاد که هنوز علنی نشده‌ است ، ولی گمانه زنی ها نشان میدهد که ممکن است برخی اشخاص که قبلاً در این پلتفرم ممنوع شده بودند مانند استیو بنن مشاور سابق کاخ سفید در میان حساب‌های در حال احیا باشند.

بخاطر تعدیل نیرو درتوییتر رئیس سابق امنیت توییتر گفت : این شبکه اجتماعی تحت کنترل ایلان ماسک به مکان امن تری تبدیل نمی‌شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!