شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۵:۱۷
فناوری - کد خبر : 4989
جمعه، ۱۷ مرداد، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

MTN قصد فروش سهام ایرانسل و خروج از خاورمیانه را دارد

هرچند درآمد سرویس های MTN به لطف افزایش تقاضا در دوران شیوع کرونا 9.4 درصد افزایش داشته اما این شرکت تصمیم گرفته روی بازار آفریقا تمرکز کند

MTN قصد فروش سهام ایرانسل و خروج از خاورمیانه را دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از دیجیاتو، کمپانی MTN که 49 درصد سهام ایرانسل را در اختیار داردف از تصمیم خود برای خروج از بازار خاورمیانه و ایران خبر داده است. دلیل این تصمیم کاهش جذابیت های این منطقه به خاطر افت سوداوری و تحریم های غرب عنوان شده است.
 
فشارهای ناشی از تحریم دلیل این اقدام است
MTN یکی از بازیگران اصلی در بازار ارتباطات خاورمیانه و آفریقا است و در 21 کشور این ناحیه سرمایه گذاری کرده، اما حالا فشارهای ناشی از تحریم، ژئوپولتیک ناآرام و بی ثباتی و در کنار آن کاهش درآمدها به واسطه افت ارزش ارزهای ملی، آنها را به سوی خروج از این بازار سوق داده است. به گفته"راب شاتر" رئیس و مدیرعامل این شرکت آنها نخستین قدم را با شروع مذاکرات برای فروش 75 درصد سهام MTN سوریه به "TeleInvest" کلید زده اند.
 
آنطور که مدیرعامل این گروه می گویدس از سوریه نوبت به خروج از افغانستان و یمن خواهد رسید که در کنار سوریه تنها 4 درصد از درآمد آنها را شکل می دهند. آنها در گام بعدی قصد فروش سهام 49 درصدی خود در ایرانسل را دارند که طی فرآیندی 3 تا 5 ساله محقق خواهد شد، mtn در اواسط دهه 80 و با شکست"ترک سل" توانست برنده مناقصه ایرانسل شود و هرچند قرار بود ابتدا سهم 70 درصدی در اختیار داشته باشد اما درنهایت این میزان به 49 درصد محدود شد. 
 
افزایش درآمد MTN در دوران کرونا
هرچند درآمد سرویس های MTN به لطف افزایش تقاضا در دوران شیوع کرونا 9.4 درصد افزایش داشته اما این شرکت تصمیم گرفته روی بازار آفریقا تمرکز کند چراکه افت ارزش ارزهای ملی و تحریم های غرب برای آنها مشکل ساز شده است. هرچند وی صراحتا به ایران اشاره نکرد اما گمان می رود که بسته شدن کانال های ملی پس از تحریم، دسترسی به درآمدهای ایرانسل برای آنها دشوار کرده باشد. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!