جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۲:۳۲
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16774
يكشنبه، ۰۶ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

اختلاف بین دموکرات ها برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری

با نتایجی که از نظر سنجی ها به دست آمده تا این لحظه ، دموکرات ها بر سر نامزد شدن یا نشدن بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری آمریکا ، اختلاف شدیدی دارند.

اختلاف بین دموکرات ها برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیل ایران زمین، در سال 2024 دور بعدی ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و خیلی از چهره های مشهور جمهوری خواهان مانند ترامپ ، رئیس جمهور پیشین و همچنین دیگر احزاب کم قدرت و کمتر دیده شده‌ی آمریکا از همین الان در تدارک نامزدی برای ریاست جمهوری آمریکا هستند ، اما یکی از این احزاب که در حال حاضر نیز به قدرت رسیده است ، دموکرات ها هستند ، با توجه به نتایجی که از نظرسنجی ها به دست آمده ، شاهد اختلاف شدید بین دموکرات ها برای نامزد شدن یا نشدن بایدن برای دور بعدی ریاست جمهوری هستیم.

به گزارش پایگاه اینترنتی آناتولی ، اختلاف در آمریکا بر سر نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به خصوص در میان اعضای حزب دموکرات بالا گرفته است، جالب اینجاست که این اختلاف بر سر نامزد شدن دوباره بایدن برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می باشد.

از یک سو اگر بایدن را کنار بگذارند و از چهره جدیدی رونمایی کنند ، رسانه و مردم به این نتیجه میرسند که آنها متحد نبوده و در رابطه با نامزد کردن بایدن در دور قبلی اشتباه کرده اند و اگر از فرد جدیدی رونمایی کنند شاید از رقیب خود یعنی جمهوری خواهان عقب افتاده و در نهایت شکست بخورند .

از سوی دیگر اگر بایدن را به عنوان نامزد نهایی حزب خود معرفی کنند معلوم میشود آنان خیلی به منافع مردم آمریکا فکری نمی‌کنند و به گاف های زیاد و متعدد بایدن و پیر بودن او اصلا توجهی ندارند و فقط به فکر منافع خود هستند نه امریکا.

این موارد باعث سردرگمی و اختلاف بین مقامات و افراد سرشناس حزب دموکرات شده است و بایدن را به عنوان یک معضل برای پیروزی در انتخابات 2024 ریاست جمهوری آمریکا میدانند.

در اینصورت وضعیت حزب دمورکرات مانند ضرب المثل نه راه پس دارند نه راه پیش، است.

یکی از معضلات اصلی در امریکا ، سن به شدت بالای رئیس جمهور این کشور است ، بایدن در سپتامبر وارد هشتاد سالگی میشود تا تبدیل به اولین رئیس جمهور آمریکا شود که در این سن آمریکا را مدیریت می‌کند.

جو بایدن‏، سناتور و معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا (اوباما)، مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا است.  زمانی که در 20 ژانویه سال 2020 ، در رقابت ریاست جمهوری آمریکا برنده شد و کوی سبقت را از ترامپ ربود،  به اولین رئیس جمهور 78 ساله آمریکا بدل شد. رونالد ریگان که در سن 77 سالگی و پس از دو دوره متوالی ریاست جمهوری، این سمت را ترک کرد، رکورد دار قبلی پیرترین رئیس جمهور آمریکا بود.

حال اگر بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 شود ، در آن زمان 82 سال سن دارد و تا پایان دور بعدی خود 86 ساله میشود.

در این نظرسنجی که در دانشگاه های آمریکا برگزار شد ، فقط 51 درصد از دموکرات ها به نامزدی بایدن در دور بعد رای دادند که همین مورد نشان دهنده اختلاف بین طرفداران حزب دموکرات است.

پیش از این هم نشانه هایی از اختلاف درون حزبی دیده می‌شد که رسانه های داخلی آمریکا به آن دامن زدند. کاخ سفید برای کمرنگ کردن این اختلاف ، بایدن را به عنوان نامزد دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرد و این درحالی است که خود بایدن در این رابطه هیچ صحبتی به میان نیاورده است و یا حتی این خبر را تایید نکرده است.

بعد از اتفاقات پیش آمده ، بایدن در نشستی خبری پس از انتخابات میان دوره‌ای اخیر اعلام کرد که نظر نهایی خود را در رابطه با نامزدی در ریاست جمهوری آمریکا ، اوایل سال جدید میلادی اعلام خواهد کرد.

نگرانی ها در رابطه با وضعیت سنی رئیس جمهور آمریکا طوری پیش می‌رود که ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه و رئیس جمهور پیشین آمریکا  در سخنرانی های اخیر خود از سلامت عقلی و جسمی بایدن صحبت به میان آورد و او را به باد انتقاد گرفت و عملا این موضوع را به یک اهرم در سخنرانی های خود تبدیل کرده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!