جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۲:۰۹
دفاعی نظامی - کد خبر : 16862
پنجشنبه، ۱۷ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

بالگردهای ملی ارتش در راه است

فرمانده هوانیروز ارتش خبر از آغاز مراحل طراحی و ساخت بالگرد های ملی داد و گفت به زودی خبر های خوبی در این رابطه می‌شنویم.

بالگردهای ملی ارتش در راه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، امیر خلبان یوسف قربانی ، فرمانده هوانیروز ارتش گفت : بالگرد های نظامی ما علاوه بر توان رزمی قدرت تشخیص و شناسایی را از مصافت های طولانی دارند.

وی با اشاره به اینکه ما توان رزمی بالگرد های خود را افزایش داده ایم گفت: بالگرد های خود را تقویت کردیم تا بتوانیم در موارد مختلف در ماموریت ها از آن استفاده کنیم.

امیر قربانی اظهار داشت : بالگرد 214 قادر یک بالگرد نمونه است و بالگرد های ترابری را بر اساس آن ساخته ایم تا به صورت 24 ساعته و شبانه روزی بتوانیم از آن ها برای عملیات ها و رزمایش ها استفاده کنیم.

امیر سرتیپ در ادامه عنوان کرد : ساخت صفر تا صد این بالگرد ها به دست توانای جوانان ایرانی بوده و در ساخت این بالگرد ها از هیچ کشور خارجی کمک نگرفته ایم.چرا که کشور های خارج حاضر به دادن هیچ گونه تجهیزاتی نیستند. اما به هر طریق ما بعد از جنگ هشت ساله با دشمن بعثی به این پیشرفت و اقتدار رسیدیم که خود بتوانیم این بالگرد های را طراحی کنیم و به ساخت وتولید برسانیم.

وی در ادامه بیان کرد: هوانیروز ارتش با کمک شرکت های دانش بنیان توانسته قطعات مورد نیاز خود را بسازد و ما امروز به نهضت قطعه سازی دست پیدا کرده ایم.

امیر قربانی گفت : امروز تمام تجهیزات دید در شب بومی است و از این سامانه دید در شب در دو حوزه تکنیک و تاکتیک استفاده می شود. این سامانه‌ها در رزمایش هایی که اجرا کرده ایم به خوبی آزمایش خود را پس داده‌اند. ما با استفاده از سامانه‌های دید در شب در رزمایش‌های شبانه حتی پرواز بر روی دریا را هم انجام داده‌ایم، کاری که در روز هم مشکل است و خلبان‌های ما با کمک این سامانه‌ها تیراندازی کرده‌اند. پس از حضور و آزمایش عملیاتی‌ این سامانه‌ها به ما اثبات کرد که این تجهیزات کاربرد بسیار خوبی دارند.

فرمانده هوانیروز ارتش در ادامه گفت : در رابطه با ساخت موشک نیز ما با همکاری شرکت های دانش بنیان توانستیم موشک شفق را بسازیم چرا که در جنگ های آینده باید به صورت دورایستا اهداف خود را مورد هدف قرار دهیم و به صورت دقیق و نقطه زن منهدم کنیم.

سرتیپ قربانی در قسمت پایانی سخنان خود به ساخت بالگرد ملی اشاره کرد و گفت : در مراحل آغاز طراحی وساخت بالگرد ملی هستیم و به زودی خبر های خوبی در این رابطه خواهیم شنید. 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!