چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۲۳:۰۷
بین الملل - کد خبر : 13675
شنبه، ۱۵ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

99 کشته در انفجار تانکر سوخت در پایتخت سیرالئون

مقامات محلی اعلام کردند که دست کم 99 نفر در پایتخت سیرالئون، بر اثر انفجار یک تانکر سوخت در پی یک تصادف، کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

99 کشته در انفجار تانکر سوخت در پایتخت سیرالئون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، یک خبرنگار گفت که گروه های اورژانس برای پاکسازی صحنه به حومه شرقی فری تاون ولینگتون، جایی که بدن انسان سوخته و بدنه سیاه شده خودروها و موتورسیکلت ها جاده را پس از تصادف مسدود کرده بود، اعزام شدند.

به نقل از رویترز، آمارا جامبای معاون وزیر بهداشت گفت که مجروحان در بیمارستان ها و کلینیک های سرتاسر پایتخت تحت مداوا هستند.

ایوان آکی ساویر، شهردار شهر بندری در پستی در فیسبوک گفت، قربانیان شامل افرادی بودند که برای جمع آوری سوخت نشت شده از تانکر آسیب دیده، جمع شده بودند؛ اگرچه او پست را بعداً حذف کرد.

بریما بوره سیسای، رئیس آژانس ملی مدیریت بلایای طبیعی، در ویدئویی که از صحنه به اشتراک گذاشته شده است، گفت: «ما تلفات زیادی داریم، اجساد سوخته. این یک تصادف وحشتناک است.»

ویدئوهایی که مدت کوتاهی پس از انفجار به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد، نشان می‌دهد که مردم از میان ابرهای دود غلیظ می‌دوند و شعله های آتش‌ آسمان شب را روشن می‌کنند.

این حادثه یک چالش بزرگ برای خدمات بهداشتی فری‌تاون ایجاد کرد که در اثر سال‌ها کمبود بودجه در حال فروپاشی بود. اپیدمی ابولا در سال‌های 2014 تا 2016 باعث نابودی کادر پزشکی آن شد؛ در آن زمان 250 نفر از آن ها جان خود را از دست دادند و سیستم درمانی این کشور هنوز بهبود نیافته است.

سوآرای لنگور، مدیر برنامه در فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر، گفت که بیمارستان کانات، غرق در هجوم بیماران بود، بنابراین برخی از مجروحان به مکان های دیگر از جمله یک بیمارستان نظامی منتقل شدند.

لنگور از طریق پیامک به رویترز گفت: «وضعیت در بیمارستان ها، به ویژه بیمارستان کانات بسیار طاقت فرسا است. تجهیزات پزشکی و ظرفیت تخت ناکافی است. از سازمان های غیردولتی خواسته شد تا در خصوص تأمین تجهیزات، کالاهای پزشکی و مواد غذایی، اقدام کنند.»

او گفت که احتمال افزایش تعداد کشته ها وجود دارد.

تصادفات با کامیون های حمل سوخت در جنوب صحرای آفریقا قبلاً منجر به کشته شدن تعداد زیادی از افرادی شد که برای جمع آوری سوخت ریخته شده در محل تجمع کرده بودند و توسط انفجارهای ثانویه مورد اصابت قرار گرفتند.

در سال 2019، انفجار یک تانکر در تانزانیا باعث کشته شدن 85 نفر شد، در حالی که حدود 50 نفر در یک فاجعه مشابه در جمهوری دموکراتیک کنگو در سال 2018 کشته شدند.

جولیوس مادا بیو، رئیس جمهور، در توئیتر خود نوشت: «من عمیقاً با خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند و کسانی که در نتیجه این انفجار معلول شده اند، همدردی می کنم. دولت من برای حمایت از خانواده های آسیب دیده، از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!