جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۹:۰۱
يكشنبه، ۲۰ فروردين، ۱۴۰۲ - ۶:۰۰

71 جنگنده چینی به جزیره تایوان نزدیک شدند

منابع محلی از نزدیک شدن 71 جنگنده چینی به جزیره تایوان خبر دادند.

71 جنگنده چینی به جزیره تایوان نزدیک شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، تنش در شرق آسیا همچنان ادامه دارد و چین از موضع خود در قبال تایوان کوتاه نیامده است ، در آخرین اخبار منتشر شده از سوی منابع خبری تایوان ، ارتش این کشور خبر از شناسایی 71 جنگنده چینی دادند که گویا به جزیره تایوان نزدیک شده اند.

تنش به راه افتاده در شرق آسیا بسیار بحرانی است و حتی نوید بخش شروع یک جنگ تمام عیار را می دهد ، کشور هایی که آمریکا در آنها پایگاه نظامی فعال دارد ، روبه افزایش است ، در ژاپن ، کره جنوبی ، فیلیپین و همینطور استرالیا .

وجود زیردریایی های هسته ای در نزدیکی کره جنوبی در رابطه با تهدیدات مکرر کره شمالی یکی از جدید ترین چالش های هر دو کشور آمریکا و چین است که ارتش چین در پاسخ به آن ، چند زیردریایی هسته ای را به منظور گشت زنی در منطقه ، روانه آب های آزاد کرده است.

چین از موضع خود در قبال تایوان کوتاه نمی آید و به گفته خودشان ، قبل از انقلاب کمونیستی خلق چین ، این جزیره متعلق به کشور چین بوده ولی بعد از شکست خاندان سلطنتی چین از ارتش سرخ چین ، آن ها به تایوان نقل مکان کرده و آنجا را کشور تایوان نامیدند تا مستقل از چین به فعالیت خودش ادامه دهد.

اما با گذشت زمان ، چین فشارهای زیادی به این کشور آورد تا به قلمرو این کشور بازگردد ولی آمریکا با این اتفاق مخالفت کرد و از تایوان حمایت کرد تا دربرابر چین بایستد  ،در حال حاضر نیز مقدار قابل توجهی تسلیحات نظامی به آمریکا سفارش داده است تا کشور خود را از نظر دفاعی در برابر چین قدرتمند کند.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه خود گفت: «تا ساعت ۱۶:۰۰ (به وقت محلی) ۸ آوریل، ۷۱ جنگنده و ۹ کشتی متعلق به ارتش خلق چین شناسایی شده است».

در این بیانیه تأکید شده که ۴۵ هواپیما از به اصطلاح خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شده‌اند.

تلویزیون دولتی چین، صبح روز شنبه اعلام کرد که پکن در چارچوب رزمایش «شمشیر تیز متحد» که از صبح امروز آغاز شده است، در حال انجام تمریناتی در تنگه تایوان برای «محاصره کامل» جزیره است.

تایوان اعلام کرد: چین از روز شنبه ۸ آوریل رزمایش ‌سه روزه خود را در اطراف تایوان آغاز کرد تا نارضایتی خود را از دیدار تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نشان دهد.

دولت چین همزمان با سفر تسای اینگ ون به آمریکا و دیدارش با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا متعهد شد که به آن پاسخ «قاطعانه» بدهد.

چین هرگونه تعامل بین مقام‌های آمریکا و تایوان را به‌عنوان یک چالش برای حاکمیت خود بر این جزیره می‌داند و به دیدارهای قبلی مقامات طرفین واکنش تندی نشان داده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!