جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۳:۲۱
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 13237
پنجشنبه، ۲۲ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

آمریکا بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین در دنیا

داده های منتشر شده توسط کمیته جایگزین های اقتصادی کمبریج بریتانیا نشان می دهد که ایالات متحده، با پیشی گرفتن از چین، بیشترین سهم در استخراج بیت کوین را به خود اختصاص داده است.

آمریکا بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین در دنیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این ارقام نشان دهنده تأثیر سرکوب معاملات و استخراج بیت کوین توسط دولت چین می باشد. اتفاقی که این صنعت را ویران کرد و باعث شد که ماینرهای چینی فعالیت خود را متوقف کنند یا به خارج از کشور منتقل کنند.

به نقل از رویترز، سهم چین از قدرت رایانه های متصل به شبکه جهانی بیت کوین، معروف به "نرخ هش"، از 44 درصد در ماه می و 75 درصد در سال 2019 به صفر درصد در جولای رسید.

در نتیجه این اقدام چین، ایالات متحده در حال حاضر با حدود 35/4 درصد از نرخ هش جهانی، بیشترین سهم استخراج را به خود اختصاص داده است، و پس از آن قزاقستان و روسیه قرار دارند.

بیت کوین توسط رایانه های قدرتمند، معمولاً در مراکز داده در نقاط مختلف جهان استخراج می شود، که برای حل معماهای پیچیده ریاضی در فرآیندی که به شدت از برق استفاده می کند، با یکدیگر رقابت می کنند.

هزینه های پایین انرژی در روسیه و آب و هوای سرد این کشور، باعث شد برخی از شرکت هایی که از برق مازاد استفاده می کنند از افزایش قیمت بیت کوین در اوایل سال جاری، سود زیادی ببرند؛ اگرچه نگرانی ها در مورد استخراج غیرقانونی افزایش یافته است.

ایگور کوبزف، فرماندار منطقه ایرکوتسک روسیه، در نامه ای به دولت در اواخر ماه گذشته، با اشاره به افزایش شدید تعرفه های انرژی، استخراج زیرزمینی ارزهای رمزنگاری شده را علت این واقعه دانست.

کوبزف در این نامه نوشت: "با ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین و انتقال حجم بالایی از تجهیزات استخراج به منطقه ایرکوتسک، شرایط بدتر می شود."

مقامات دیگر کشورها در مورد استخراج بیت کوین تحمل بیشتری دارند یا حتی از آن استقبال می کنند، در حالی که مقامات چینی ماه گذشته قوانین سخت تری را برای مقابله با استخراج و معامله بیت کوین وضع کردند. 

نماینده یک شرکت توسعه دهنده مزارع بیت کوین گفت: "تمرکز فعلی ما تسریع ساخت مزارع در آمریکای شمالی و اروپا می باشد."

بنیانگذار شرکت F2Pool، یکی از بزرگترین مزارع استخراج بیت کوین در جهان، بیان کرد: "چین سهم خود از این صنعت را از دست می دهد و مرکز ثقل آن به ایالات متحده منتقل می شود."

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!