يكشنبه، 16 ارديبهشت، 1403 | Sunday 5th of May 2024
۰۷:۴۵
سلامت - کد خبر : 8580
جمعه، ۲۰ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

سلامت روان در پساکرونا به یک مسئله جهانی تبدیل می شود

پاندمی کرونا علاوه بر مسائل مربوط به سلامتی باعث تغییر در نقش های خانوادگی، خشونت خانگی، انزوا، تنهایی، غم و اندوه ناشی از دست دادن خانواده یا دوستان، سوگ، اضطراب عمومی، فرسودگی شغلی و استرس پس از حادثه (تروما) هم شده است.

 سلامت روان در پساکرونا به یک مسئله جهانی تبدیل می شود

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین به نقل از پایگاه اینترنتی en.people،  محققان موسسه سلامت جهانی بارسلونا (ISGlobal) در جریان ارایه گزارشی در زمینه این مطالعه اعلام کردند که سلامت روان افراد به طور همزمان توسط چند مکانیسم مورد حمله قرار گرفته و اتخاذ راه حل مناسب و اقدام فوری در این زمینه ضروری است.

آنها تاکید کردند: هزینه های اقتصاد جهانی همراه با مشکلات بهداشت روانی سالانه به یک تریلیون دلار آمریکا رسیده است که ۸۵ درصد از مبتلایان به اختلالات روانی نمی توانند در کشورهای فقیر با درآمد متوسط ‌تحت درمان قرار بگیرند و این امر باعث «بحران بی سابقه جهانی»  می شود.

آنها توضیح دادند: بیماری همه گیر کووید-۱۹ بر سلامت افراد و نیز بر اهداف شخصی، پویایی خانواده، نقش آنها در کار و ثبات اقتصادی آنان تأثیر گذاشته است.

از دیگر عواملی که به این بحران دامن می زند، می توان به تغییر در نقش های خانوادگی، خشونت خانگی، انزوا، تنهایی، غم و اندوه ناشی از دست دادن خانواده یا دوستان، سوگ، اضطراب عمومی، فرسودگی شغلی و استرس پس از حادثه (تروما) اشاره کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که سیستم عصبی مرکزی و محیطی در ۳۰ تا ۶۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است که منجر به بروز مشکلات مختلفی در آن ها می شود.

هذیان شایع ترین و حاد ترین سندرم عصبی - روانپزشکی است که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از آن رنج می برند و به دنبال آن حالت افسردگی و اضطراب ایجاد می شود؛ این در حالی است که افسردگی و خستگی وضعیت های مزمن و طولانی تری هستند.

محققان موسسه سلامت جهانی بارسلونا  براساس نتایج این تحقیق خواستار ارایه راهکارهای حمایت اجتماعی برای مقابله با مشکلات ناشی از بیکاری، از دست دادن غیرمنتظره عزیزان، تنهایی و انزوا، با تضمین ارایه خدمات اساسی و تأمین اعتبار خدمات اجتماعی برای کمک به خانواده های نیازمند شدند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 16 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!