جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۴:۲۲
اروپا و آمریکا - کد خبر : 13217
چهارشنبه، ۲۱ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

حمله نمادین به مجسمه‌های کریستف کلمب در سالروز رسیدن وی به قاره آمریکا

گروه های ضدنژادپرستی و ضداستعماری با اعتراض اشغال و غارت این قاره توسط کریستف کلمب، در گواتمالا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین تظاهرات مردمی برگزار کردند.

 حمله نمادین به مجسمه‌های کریستف کلمب در سالروز رسیدن وی به قاره آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، بسیاری از مردم قاره آمریکا، به ویژه در منطقه آمریکای لاتین، دیروز (سه شنبه ۱۲ اکتبر) در سالروز رسیدن کریستف کلمب به این قاره به خیابان ها آمدند تا ضمن تایید حقوق بومیان منطقه، نارضایتی خود را در برابر «نقض حقوق» و جنایاتی که با موضوع کشف این قاره در سال ۱۴۹۲ متحمل شده‌اند، نشان داده و خشم خود را با حمله نمادین به مجسمه‌های کلمب نشان دهند.

همچنین اعضای بیش از ۷۰ سازمان قاره‌ای آمریکا با تجمع در شهر کیتو(پایتخت اکوادور) بیانیه‌ای با اعلام «مقاومت علیه نژادپرستی، بی‌عدالتی و استعمارگری»، خواستار جبران خسارت برای بی عدالتی‌هایی شدند که مردم این منطقه قربانی آن بوده‌اند.

رهبران کشورهای آمریکای لاتین از جمله روسای جمهوری مکزیک، ونزوئلا و پرو نیز خواستند ضمن به رسمیت شناختن جنایات استعماری علیه مردم این منطقه و احترام به حقوق بومیان، از مردم بومی این قاره عذرخواهی و دلجویی شود.

همچنین گروه های ضدنژادپرستی و ضداستعماری با اعتراض به منشا تاریخی ۱۲ اکتبر موسوم به کشف قاره آمریکا و در واقع اشغال و غارت این قاره توسط کریستف کلمب، در گواتمالا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین تظاهرات مردمی داشتند.

خاطرنشان می گردد 12 اکتبر، سالروز ورود کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ به قاره آمریکا است که با فریب و غارت مردم بومی منطقه، اموال و زمین‌های آنها را چپاول کرد. بومیان آمریکا که به این وضع و به تصاحب زمین‌هایشان معترض بودند در مقابل اروپایی‌های متجاوز ایستادند.

از سال ۱۶۲۲ میلادی جنگ‌هایی میان اروپایی‌ها و بومیان قاره آمریکا شروع شد که تا اوایل قرن بیستم نیز ادامه داشت. در این جنگ‌ها استعمارگران که به سلاح‌های بهتر مجهز بودند با بی رحمی و کشتار و تبعید میلیون‌ها انسان، آن‌ها را به بردگی کشیدند و تاریخ سیاه و ظالمانه برده‌داری را در اروپا و آمریکا به ثبت رساندند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!