جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۵:۰۳
سلامت - کد خبر : 3962
پنجشنبه، ۲۵ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

انتشار بیانیه نگران کننده توسط سازمان بهداشت جهانی

بیانیه اخیر سازمان بهداشت جهانی سبب شد تا موج جدیدی از نگرانی و دلهره از عاقبت دنیا در برابر ویروس کووید-19، در بین مردم دنیا پدیدار شود.

 انتشار بیانیه نگران کننده توسط سازمان بهداشت جهانی

پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین در حالی که بیشتر کشورهای دنیا درگیر شیوع ویروس کووید-19 هستند و همه دنبال راهی برای درمان یا کنترل آن می گردند و سازمان داروئی اروپا زمان لازم برای تهیه و ارائه واکسن این بیماری را در بهترین حالت یک سال اعلام کرده، سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه ای نگران کننده، همه را شوکه کرد.

 به نقل از CNN Turk، در کنفرانس  مطبوعاتی سومیا سوامیناتا رئیس گروه دانشمندان سازمان بهداشت جهانی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، وی اعلام کرد که کنترل کامل ویروس کووید-19 ممکن است 5 سال طول بکشد و زمان از بین رفتن ویروس را کسی نمی‌تواند تخمین بزند.

دکتر مایک رایان رئیس واحد اضطراری سازمان بهداشت جهانی نیز اظهار داشت: كسی نمی تواند پیش بینی كند كه این بیماری چه موقع به پایان خواهد رسید زیرا ویروس کووید-19 نوع جدیدی از دسته ویروس های کروناست که برای اولین بار وارد بدن انسان ها شده، به همین دلیل پیش بینی این که چه زمانی ویروس را تحت کنترل خود خواهیم گرفت، بسیار دشوار است.

وی افزود:  ویروس کووید-19 ممکن است ماندگار شده و بومی جوامع دنیا شود مانند ویروس اچ آی وی که از بین نرفت بلکه ما با این ویروس به توافق رسیده و روش های درمانی و پیشگیری را پیدا کردیم. مردم به مانند گذشته از این بیماری نمی ترسند و ما به مبتلایان به ایدز زندگی طولانی و سالم را ارائه می دهیم.

مایک رایان اظهار داشت: بزرگترین امید ما، یافتن واکسنی بسیار موثر است که همه دنیا بتوانند از آن سود ببرند. بیش از 4.3میلیون نفر بیمار مبتلا به ویروس کووید-19 در تمام دنیا ثبت شده و مجموع افرادی که جانشان را از دست داده اند نزدیک به 300 هزار نفر است.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!