جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۹:۳۶
کرونا - کد خبر : 9817
جمعه، ۰۷ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

احتمال لختگی خون در برخی از دریافت‌کنندگان واکسن های آسترازنکا و جانسون اند جانسون

پیشنهاد می‌شود که سازندگان واکسن‌هایی که از ناقلین آدنوویروس استفاده می‌کنند، مدل خود را اصلاح کنند تا این عارضه جانبی هرچند در موارد اندک نیز برطرف و واکسن های مزبور ایمن تر شود.

 احتمال لختگی خون در برخی از دریافت‌کنندگان واکسن های آسترازنکا و جانسون اند جانسون

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، در مطالعه‌ای که البته هنوز به طور قطعی تأیید نشده است، متخصصان آلمانی اظهار داشتند: واکسن‌های کرونایی که از ناقلین آدنوویروس (ویروس‌های سرماخوردگی که برای انتقال مواد واکسن استفاده می‌شوند) استفاده می‌کنند، برخی از اجزای این ویروس‌ها را به هسته سلول می‌فرستد که در این جا ممکن است خطایی در خواندن برخی از دستورالعمل‌های ساخت پروتئین‌های ویروس کرونا رخ دهد.

به همین دلیل پروتئین‌های حاصل ممکن است منجر به اختلالات انعقاد خون در تعداد اندکی از دریافت کنندگان شود.

متخصصان در شرکت‌های دارویی در ایالات متحده و اروپا همچنان در حال یافتن توضیحی در مورد علت ایجاد این لخته‌های خونی هستند که ممکن است کشنده باشد. موضوعی که باعث شد تا برخی از کشورها استفاده از واکسن های آسترازنکا و جانسون اند جانسون را متوقف یا آن ها را محدود کنند.

جانسون اند جانسون در بیانیه‌ای اظهار داشت: ما از تحقیقات و تجزیه و تحلیل مداوم در مورد این مورد نادر پشتیبانی می‌کنیم و با متخصصان بهداشت و مقامات بهداشتی در سراسر جهان کار می‌کنیم. در عین حال مشتاقانه منتظر بررسی و به اشتراک‌گذاری داده‌ها هستیم.

متخصصان دانشگاه "گوته" در فرانکفورت در مقاله تخصصی خود توضیح دادند که برخی واکسن‌ها از تکنولوژی‌ متفاوتی به نام آران‌ای (RNA) استفاده می‌کنند، مانند فن آوری که توسط شرکت بیوان تک برای واکسن فایزر و در واکسن مدرنا در آن استفاده شده است و در این نوع از واکسن، مواد ژنتیکی برای انتقال پروتئین ویروس کرونا به مایعات داخل سلول‌ها استفاده می‌شود و انتقالی به هسته سلول‌ها صورت نمی گیرد.

به گزارش رویترز، برهمین اساس متخصصان و نویسندگان این مقاله پیشنهاد می‌کنند که سازندگان واکسن‌هایی که از ناقلین آدنوویروس استفاده می‌کنند، مدل خود را اصلاح کنند تا این عارضه جانبی هرچند در موارد اندک نیز برطرف و واکسن های مزبور ایمن تر شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!