جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۸:۳۹
اجتماعی - کد خبر : 174
سه شنبه، ۲۲ مرداد، ۱۳۹۸ - ۹:۰۰

شهرک لاکچری رو به دریا یا فرودگاه اضطراری نیروی هوایی بیشه کلا

شهرک لاکچری رو به دریا برای افراد خاص یا فرودگاه اضطراری نیروی هوایی برای حفظ امنیت کشور کدام مهمتر است!

شهرک لاکچری رو به دریا یا فرودگاه اضطراری نیروی هوایی بیشه کلا

شهرک لاکچری رو به دریا برای افراد خاص یا فرودگاه اضطراری نیروی هوایی برای حفظ امنیت کشور کدام مهمتر است! به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین براساس شنیده ها تعدادی از صاحبان شهرک های لاکچری معروف در محموداباد با اعمال نفوذ و تغییر کاربری زمین های کشاورزی به مسکونی و ساخت ساز ویلا و برج های 18طبقه در نزدیکی باند فرودگاه بیشه کلا نیروی هوایی برای آن که شهرک میلیاردی خود را به دریا وصل کنند، پس از عدم اجرای حکم توسط ضابط قضایی با تحریک عوامل خود با چوب و سنگ و چماق به پادگان ارتش حمله می کنند.

شهرک لاکچری رو به دریا بیشه کلا

در درگیری بیشه کلا عوامل نگهبانی فرودگاه برای حفظ پادگان و تجهیزات حساس هوایی مجبور به شیلک هوایی هشدار می شوند ولی تداوم هجوم مهاجمان باعث مجروح شدن تعدادی از عوامل حفاظتی و سربازان پادگان می گردد.

نگهبانان به منظور جلوگیری از خلع سلاح، تسخیر پادگان و اسلحه خانه، و گسترش تبعات ناامنی و ... مجبور به شلیک می شوند که متاسفانه دو نفر از مهاجمان کشته و تعدادی از سربازان پایگاه ارتش زخمی می گردند.
فرودگاه پادگان بیشه‌ کلا نیروی هوایی به عنوان تنها مرکز آموزشی انجام عملیات نجات خدمه به‌منظور آموزش خلبانان و کروی پروازی این نیرو در اراضی واقع در شهرستان محمودآباد استان مازندران استقرار یافته و به‌دلیل موقعیت خاص سوق‌الجیشی در طرح‌های عملیاتی برای مقابله با تحرکات احتمالی بیگانگان، مردم یاری و کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه و ناگوار به‌عنوان پایگاه مقدم پیش‌بینی شده است.
باند فرودگاهی نیروی هوایی در پادگان بیشه‌ کلا یکی از باندهای موجود در استان مازندران با مأموریت آموزش نجات خدمه در موقعیت‌های جغرافیایی جنگل و دریا و پشتیبانی محسوب می‌شود که وجود ساخت و سازهای غیر معمول در حریم این باند موجب اختلال در روند مأموریت‌های مهم از جمله؛ مأموریت های امدادی و مردم‌یاری در حوادث و سوانح طبیعی و غیر مترقبه این فرودگاه راهبردی شده است.

بر اساس ابلاغیه ریاست حقوقی و امور مجلس نیروهای مسلح به شماره ۲۹۱/۱۱۵۰/۳۶۱۴ در تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۹۷ و متعاقباً نامه فرمانده نیروی هوایی ارتش به  شماره ۴۸-۱/۱۵/۴۸۴۰ در تاریخ ۱۶ مرداد ۹۸ به مراجع مرتبط در سرخ‌رود استان مازندران، صراحتاً تصریح شده است «هرگونه خلع ید و رهاسازی اراضی و اماکن تحت اختیار نیروهای مسلح مستلزم رعایت تشریفات خاص قانونی و کسب مجوز  از سلسله مراتب سازمانی نیروهای مسلح است»
دراین ابلاغیه‌ها تأکید شده، «با توجه به موقعیت حساس کنونی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور و اهمیت و حساسیت مأموریت‌های خطیر نیروهای مسلح در راستای حفظ و حراست از کشور، ضمن توقف عملیات اجرایی پرونده مطروحه از هرگونه دستور خلع ید از پلاک‌های مورد نظر بدون رعایت موارد یاد شده جلوگیری به‌عمل آید. »

این در حالی است که بدنبال صدور حکم مبادی ذی‌ربط مبنی بر تحویل گیری بخشی ار زمین توسط افراد مدعی، پس از مراجعه مأموران جهت اجرای حکم خلع ید از قسمتی از اراضی نیروهای مسلح و پس از تنظیم صورتجلسه توسط ضابطین قضایی و ترک محل اجرای حکم، متأسفانه یکی از مدعیان مالکیت، روند اعتراضی خود را به‌صورت غیر قانونی ادامه داده و با تحریک تعدادی از کارگران خود، موجب دامن زدن به ناآرامی و در نهایت هجوم به‌سمت پادگان نظامی شد.
در پی این هجوم و در مرحله نخست، مسئولان و کارکنان پادگان در تلاش بودند تا در آرامش و با مذاکره مسالمت آمیز مهاجمان را آرام کنند، لیکن بدنبال تشدید التهاب‌ها و پس از تعرض به منطقه نظامی، تعدادی اقدام به درگیری‌های نزدیک با عناصر تأمین حفاظت فیزیکی کرده  و کارکنان و سربازان برای ممانعت از ادامه این تعرض به پادگان با وجود تجهیزات حساس هوایی و جلوگیری از خلع سلاح و احتمال تسخیر پادگان، پس از مجروحیت ناشی از ضرب و شتم، اقدام به شلیک هوایی هشدار کردند که متأسفانه بر حسب اتفاق دو تن از افراد حاضر در صحنه درگیری بر اثر اصابت گلوله فوت کردند.

عکس بالا مربوط به 3 سال پیش است. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که پشت داستان ساخت و ساز عجیب و غریب در کنار باند فرودگاه، چه باند یا افرادی وجود دارند؟

شهرک لاکچری رو به دریا بیشه کلا

روابط عمومی نیروی هوایی نیز طی بیانیه ای ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار این درگیری، اعلام کرد این موضوع را از مبادی قانونی ذی‌صلاح پیگیری و اعلام کرد همانگونه که در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی و ایثار کارکنان وطن پرست این نیرو و پس از آن در مقاطع حساس و ناگوار مانند سوانح طبیعی سیل در استان‌های مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان و زلزله کرمانشاه با سرلوحه قرار دادن شعار «ارتش فدای ملت» همواره یار و یاور مردم بوده است، همچنان موجب اطمینان قلب مردم خونگرم خطه دلاور خیز مازندران خواهد بود لیکن ضمن بررسی دقیق علل و عوامل حادثه، محرکان و مقصران این حادثه را از طریق مراجع قانونی مورد پیگرد قرار خواهد داد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. حمله و هجوم به پادگانهای نظامی در تمام دنیا ممنوع و مردود است اگر ارتش و پادگان نظامی روبروی ارازل و مهاجمان حرکتی نکند تمام سلاحها و ادوات نظامی توسط مهاجمان جهت آشوب و شورش استفاده میشود. پس این همه نگهبان و پاسدار برای حفاظت از پادگان ها برای چیست؟

  1. ممنون از مطالب ارزشمندی که درج شده جهت روشن شدن اذهان عمومی. اما از شنیدن خبر بازداشت شدن کسانی که مسوول حفظ امنیت کشور هستند در بازداشتگاه سپاه واقعا ناراحت شدم. مگر کسی که از اماکن نظامی محافظت می نماید بجای قدردانی شدن باید بازداشت شود. واقعا جای تاسف دارد و فرماندهان ارتش باید جدی تر و با جر بزه تر در این موضوع ظاهر شوند. باتشکر

  1. سلام حق نهاجا دفاع از خودش بوده ولازم است قاطع وبدون اغماض ارتش از خود و حيثيتش دفاع كند و با شدت هم دفاع كند تا عده اي نادان و زمين خوار به خود اجازه ندهند به ارتش و ارتشي تعرض كنند موفق باشيد

  1. باسلام،هرگززیربارزورگویان ،طاغوتی ،وپول،پرست،نروید، وبا کسانی، که بابستن چشمشان، به روی این همه شهیدان عزیزمان که ازجان عزیزشون گذشتن ،تاطاغوت، وظلم نباشه ،وتسلیم،نشدن .ومن هم با پرسنل جان برکف نیروی هوایی موافقم. واز آنها حمایت میکنم. ومیگم،نبایدامنیت مملکتمون،روازش چشم پوشی کنیم،بخاطر، یسری پولداربی غیرت،نسبت،به امنیت کشورکه فقط،همه چیروپول میبینن.(درودبرنیروی،هوایی، باغیرت،ودرودبرسربازان،جان،برکف).

  1. با نام یاد خدا امیدوارم مثل و سایر ارگانها ارتش هم بتواند حق و حقوق خودش را به دست آورد مخصوصا پرسنل جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!