يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۳:۴۳
رفاه و تعاون - کد خبر : 13055
پنجشنبه، ۱۵ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

وضعیت کارکنان اورژانس اجتماعی با تصویب یک لایحه بهبود می یابد

رییس اورژانس اجتماعی کشور بهبود وضعیت شغلی نیروهای اورژانس اجتماعی را ناظر به تصویب لایحه اورژانس اجتماعی در دولت و مجلس دانست و گفت: با توجه به اینکه اقدامات کارکنان اورژانس اجتماعی حاکمیتی است باید حتما استخدام رسمی باشند و این کار در گرو تصویب این لایحه است.

وضعیت کارکنان اورژانس اجتماعی با تصویب یک لایحه بهبود می یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، محمود علیگو،  رییس اورژانس اجتماعی کشور، درباره قراردادهای نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: اگر لایحه اورژانس اجتماعی در دولت تصویب و به مجلس برود اتفاقات خوبی برای این همکاران ما رقم می خورد لذا تغییر قرارداد و بهبود وضعیت شغلی این افراد ناظر به تصویب این لایحه است.

وی با بیان اینکه این سازمان بر اساس آیین نامه تشکیل اورژانس اجتماعی، شکل گرفته است، اظهار کرد: اما برای نیروی انسانی و تجهیزات این سازمان هیچ کار زیرساختی وجود ندارد. بنابراین ما نیازمند یک لایحه قانونی در این زمینه ایم تا بتوانیم براساس آن اقدامات مناسبی برای نیروی انسانی و تامین تجهیزات برای آنها داشته باشیم.

رییس اورژانس اجتماعی کشور جنس کار نیروهای اورژانس اجتماعی را از نوع کارهای حاکمیتی برشمرد و یادآور شد: با توجه به اینکه اقدامات این افراد حاکمیتی است باید حتما استخدام رسمی باشند و این کار ممکن نیست مگر اینکه این لایحه به تصویب برسد.

وی در ادامه حتی خرید تجهیزات مانند خودرو و یا تجهیزات ایمنی برای اورژانس اجتماعی را نیازمند این تصویب این لایحه دانست و افزود: در صورت عدم تصویب این لایحه هر نوع بهبودی در وضعیت این افراد بعید است.

طبق اظهارات علیگو این لایحه در دولت سیزدهم مطرح شده و امید است کمیسیون اجتماعی دولت اقدام فوریتی در این زمینه انجام دهد. سازمان بهزیستی نیز برای تصویب این لایحه همت می کند.

وی در ادامه مهمترین و بیشترین تماس ها با سامانه اورژآنس اجتماعی در سال ۱۴۰۰ را مربوط به حوزه خشونت خانگی برشمرد و گفت: کودک آزاری در رتبه دوم قرار دارد.

رییس اورژانس اجتماعی کشور درباره فروش نوزادان در فضای مجازی اظهار کرد: برخورد با جرائم حوزه فضای مجازی مرتبط با پلیس فتا است. اما چنانچه نیاز به اقدامات حمایتی اجتماعی و یا نیاز به اقدامات مداخله ای و روانشناسی باشد، اورژانس اجتماعی با همکاری پلیس وارد می شود.

علیگو همچنین درباره افزایش خانه های امن در استان های مختلف به نیاز به تامین منابع مالی اشاره کرد و افزود: البته در وضعیت کنونی مراکز مداخله در بحران جایگزین خانه های امن هستند و امکان نگهداشت افراد در مراکز مداخله در بحران وجود دارد و خدمات به آنها در این مراکز ارائه می شود. اما قطعا خانه های امن از ایمنی و مداخلات بهتری بخوردار هستند البته خدمات در حال حاضر نیز به مددجویان ارائه می شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!