سه شنبه، 8 خرداد، 1403 | Tuesday 28th of May 2024
۲۱:۳۸
بین الملل - کد خبر : 19014
سه شنبه، ۱۸ ارديبهشت، ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را آغاز کرد

نیروهای اشغالگر شهر رفح در جنوب نوار غزه از جمله اطراف گذرگاه زمینی با مصر را به شدت بمباران کردند.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را آغاز کرد
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، سخنگوی ارتش اشغالگر تاکید کرده که گذرگاه کرم ابوسالم در حال حاضر بسته است و زمانی باز خواهد شد که شرایط امنیتی برای آن مناسب باشد.
 
ارتش صهیونیستی در کانال رسمی تلگرام خود مدعی شده است گذرگاه کرم ابوسالم در شرق رفح را هدف قرار داده است زیرا «اطلاعات نشان می‌دهد که گذرگاه شرق رفح برای اهداف تروریستی استفاده می‌شود».
 
این ارتش با توصیف این عملیات به عنوان «دقیق» گفته است: قبل از این عملیات، ارتش اسرائیل ساکنان منطقه شرق رفح را تشویق کرده که به طور موقت به منطقه المواصی تخلیه شوند، جایی که ارتش اسرائیل مدعی است به بیمارستان‌های صحرایی، چادر، آب و غذا تدارک دیده است.
 
آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی عملیات زمینی خود را در منطقه شرقی شهر رفح در مرز با مصر تشدید کرده‌اند.
 
ادرعی در گفت‌وگو با وبگاه الحره گفت: در حال تکمیل کنترل عملیاتی بر منطقه در سمت فلسطینی گذرگاه رفح هستیم.
 
وی ادعا کرد: نیروها در منطقه خاصی در شرق رفح در حال عملیات هستند و اکثر قریب به اتفاق ساکنان منطقه عملیات نظامی تخلیه شده‌اند.
 
ادرعی در بیانیه‌ای توضیح داد که «نیروهای لشکر ۱۶۲ یک عملیات غافلگیرانه» را برای خنثی کردن اهداف حماس در شرق رفح آغاز کردند.
 
بر اساس این بیانیه، در بخشی از این عملیات، هواپیماهای جنگی متعلق به نیروی هوایی و نیروهای تیپ ۲۱۵ به اهدافی که ادعا شده متعلق به حماس بوده رفح حمله و آن‌ها را منهدم کردند.
 
رسانه‌های عبری زبان در این باره نوشتند «لشکر گفعاتی» بر گذرگاه رفح و محور صلاح الدین تسلط یافته و کنترل آنها را به دست می‌گیرد.
 
اداره گذرگاه‌های غزه نیز اعلام کرد: حرکت مسافران و ورود کمک‌ها به نوار غزه به طور کامل از گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم متوقف شده است.
 
وائل ابوعمر، مسؤول اطلاع‌رسانی گذرگاه رفح گفت: فعالیت گذرگاه رفح بعد از ورود تانک‌های اسرائیلی به تاسیسات گذرگاه متوقف شد.
 
او به المیادین تاکید کرد: حرکت مسافران و ورود کمک‌ها به غزه به طور کامل متوقف شده است.
 
خبرگزاری فلسطینی وفا نیز گزارش داد خودروهای نظامی اسرائیلی از تردد مسافران به ویژه بیماران و مجروحان و ورود کمک‌های بشردوستانه یا انتقال کمک‌های انبوه به مردم نوار غزه در مناطق جنوبی و شمالی جلوگیری کردند که این امر تهدیدی برای قحطی است و یک خطر واقعی برای جان بیماران است.
 
منابع پزشکی نیز گفتند که بسته شدن گذرگاه رفح، بیماران سرطانی را به دلیل فروپاشی سیستم بهداشتی در نوار به مرگ محکوم می‌کند.
 
در رابطه با این موضوع، وبگاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از ۲ منبع آگاه نوشت: اسرائیل معتقد است که کنترل گذرگاه رفح، توانایی‌های حماس و اینکه تلاش می‌کند نشان دهد همچنان بر غزه حکومت می‌کند، از بین می‌برد.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 8 خرداد، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!