يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۹:۰۷
مانورها و رزمایش ها - کد خبر : 16998
دوشنبه، ۱۲ دي، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

برای اولین بار از سامانه موشکی ولایت 5 استفاده شد

با استفاده از موشک های قدیر که از طریق سامانه های موشکی ولایت 5 شلیک شدند ، یگان‌های شناوری نیروی دریایی ارتش توانستند اهداف سطحی خود را در دریا منهدم کنند.

برای اولین بار از سامانه موشکی ولایت 5 استفاده شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در ادامه رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش، بنظر می رسد این بار نوبت به سامانه های موشکی و رادار گریز رسیده است،  سامانه ها و یگان‌های شناور سطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، موشک های قدیر با استفاده از سامانه موشکی ولایت  5  با اجرای آتش موشکی توانستند اهداف سطحی خود در دریا را به دقت مورد اصابت قرار دهند. و همه آن اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کنند.

موشک ایرانی قدیر که برد بلندی دارد قادر است  اهداف ثابت و متحرک را در عمق آب‌های دوردست مورد هدف قرار دهد ، برد موثر این موشک ها تا فاصله 300 کیلومتری است که می تواند موانع مختلف را مورد هدف قرار دهد و در نتیجه منهدم کند.

از ویژگی های جالب توجه موشک های قدیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. آماده سازی و واکنش سریع

2. ارتفاع پروازی پایین

3. دقت بالای ناوبری و اصابت به هدف

4. قدرت تخریب زیاد

5. قابلیت ضد جمینگ بالا به واسطه رادار

6. پیشرفته  شلیک از روی شناورهای تندرو 

یکی از نکات جالب توجه سامانه موشکی ولایت 5 ، متحرکی بودن آن است و با شلیک موشک های قدیر توانست تمامی اهداف دریایی خود را نابود کند.

از نکات بارز سامانه ولایت 5 این است  که سامانه‌ای متحرکی است و کاربرد آن بیشتر از ساحل به دریا می باشد ، برد این سامانه 200-300 کیلومتر است و برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرد ، در این رزمایش بسیاری از توانمندی ها و قدرت های ارتش رونمایی شد و بسیاری از تسلیحات نظامی و جنگاوری نیرو های ارتش ارتقا یافته است.

در بخش دیگری از رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش ، از موشک های قدیر بر روی ناوشکن الوند استفاده شد که ویژگی دیگر این موشک ها در زمینه سطح به سطح نیز نشان داده شود.

در رابطه با تاریخچه ساخت و استفاده اولیه از این موشک ها باید گفت،  نخستین بار سوم بهمن‌ماه 96 و در دومین مرحله از رزمایش مشترک محمدرسول‌الله (ص) ارتش به صورت عملیاتی آزمایش شد و در آن رزمایش امتحان خود را پس داد و در حال حاضر در رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش از نمونه ارتقا یافته آن رونمایی و عملیاتی شد.

رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش از چهارشنبه 7 دی ماه و با رمز یا زهرا آغاز شده و به گفته فرمانده این رزمایش یعنی امیر سیاری ، تمامی مراحل با موفقیت انجام شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مانورها و رزمایش ها
پربیننده‌ترین اخبار مانورها و رزمایش ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!