دسته : اجتماعی
شماره : 13254229200
تاریخ : 14 ارديبهشت 1400
ریزش معدن طرزه دامغان ؛ تلاش برای نجات 2 کارگر محبوس ادامه دارد عملیات امداد و نجات و آواربرداری لحظه ای متوقف نشده است و نیروها به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از رسانه های داخلی ، ظهر روز شنبه 11 اردیبهشت ماه بود که تونل شماره 42 معدن بزرگ "طرزه" از معادن چهارگانه شرکت ذغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج k13 پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه مسدود شد. در این حادثه دو تن از کارگران به نام های "میلاد روشنایی" و "سید اصغر افضلی" محبوس شده اند.

پس از این حادثه گروه های امداد و نجات برای آواربرداری در محل حاضر شدند، مدیرعامل شرکت معادن ذغال سنگ البرز شرقی روز گذشته درباره آخرین پیشرفت های امدادی اظهار داشت: تیم های تخصصی در قالب چهار تیم 30 نفره طی حدود 55 ساعت اخیر بدون وقفه و با تلاش فراوان در حال آواربرداری برای رسیدن به 2 کارگر محبوس در معدن هستند. تیم های تخصصی به منظور استفاده حداکثری از توان و سرعت بخشیدن به روند آواربرداری، هر چهار ساعت یکبار شیفت می دهند.

وی افزود: به دلیل جلوگیری از بروژ حادثه دیگر، تیم های تخصصی با ایمنی کامل جهت برداشت حجم سنگین آوار و سنگ های مسیر آواربرداری ، در حال فعالیت هستند. کارگاه این معدن به طول 80 در 80 سانتی متر است که جهت افزایش سرعت آواربرداری و خارج کردن سنگ های درشت، ضمن رعایت ایمنی ، استحکام بخشی و نصب ستون های چوبی ، کارگاه به میزان 160 سانتی متر و 2 متر ارتفاع ، تعریض شده است.

علیرغم شرایط جوی نامناسب و بارش باران در منطقه ، عملیات امداد و نجات و آواربرداری لحظه ای متوقف نشده است و نیروها به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند. اکسیژن رسانی به حادثه دیدگان به وسیله شلنگ های مخصوص در داخل معدن ریزش کرده انجام شده است و نگرانی از بابت کمبود اکسیژن وجود ندارد.

تلاش گروه های امدادی برای یافتن 2 کارگر گرفتار در معدن ذغال سنگ "طرزه" ادامه دارد اما هنوز از وضعیت این 2 نفر اطلاعی در دست نیست و نشانه ای رویت نشده است. این معدن در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه های البرز و در فاصله 50 کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده است.