دسته : اجتماعی
شماره : 13254229187
تاریخ : 13 ارديبهشت 1400
وزیر آموزش و پرورش : کنکور نظام آموزشی را ویران کرده است با توانایی در تست زدن ، مفاهیم اخلاقی و اعتقادی قربانی می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، وزیر آموزش و پرورش در نشست با جمعی از فرهنگیان سراسر کشور با بیان اینکه کنکور ناخواسته نظام تعلیم و تربیت را ویران و منهدم کرده است افزود با توانایی در تست زدن ، مفاهیم اخلاقی و اعتقادی قربانی می شود و باید به این برگردیم که به آزمون های خودمان اعتبار بدهیم.

محسن حاجی میرزائی در این نشست با اشاره به منزلت معلمی اظهار داشت: ایجاد شرایط مناسب ف تلاش و کوشش و گره گشایی از امور فرهنگیان نه تنها وظیه بلکه عبادت می دانم. آنچه در بضاعت و توان ما بوده دریغ نکرده ایم و همچنان تلاش خواهیم کرد. منزلت معلمی در ذات معلمی نهفته است و کسی نمی تواند امتیاز خاصی از بیرون برای معلمان منظور کند. معلمان عزیز ، بزرگ و شایسته قدرشناسی هستند به جهت ماموریت بزرگی که بر عهده دارند.

معلمی پیچیده ترین کار است

وی با اشاره به اینکه ما با کسانی سروکار داریم که می اندیشند ، واکنش نشان می دهند و می فهمند، گفت: چه کاری پیچیده تر از کار معلمان است که با آدم ها کار می کنند. تنها شغلی که سر در ورودی آن نوشته به همه توانایی ها ، تخصص ها ودانش هایت نیاز داریم شغل معلمی است. این عرصه ، عرصه پهناور و شگفت انگیزی است که باید آن را قدر بدانیم ، اگر در برابر عظمت بی منتها ناسپاسی کنیم حسرت خواهیم خورد. البته این گفته به معنای بی تفاوتی به شرایط کاری و معیشتی شما نیست اما معتقدم نباید این مطالبات روی عظمت این بنای رفیع که در هستی بی مانند است سایه بیاندازد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: در شرایط کرونا قرار گرفتیم و باور دارم که پدیده های نو و غیر منتظره که پیش می آید در کنار همه اضطراب ها و تهدیدات دستاوردهایی دارد که یکی از آنها افزایش توانمندی ها است. جامعه فرهنگی امروز ما بالاتر از جایی ایستاده که در شهریور 99 آغاز کرد. ما تجریه نکرده بودیم و کسی به ما یاد نداده بود در این شرایط چه کنیم، اما همین که آموزش از همان روزهای ابتدایی تعطیلات از سوی معلمان تعطیل نشد و ادامه یافت نشان می دهد که جامعه فرهنگی پویا و پایدار است.

هدف ما تربیت افراد فعال در جامعه است

حاجی میرزایی با بیان برخی از آسیب های کنکور گفت: کنکور ناخواسته اهداف نظام تعلیم و تربیت را ویران و منهدم کرد و آسیب های جدی به اهداف نظام تعلیم و تربیت زد. با توانایی در تست زدن ، مفاهیم اخلاقی و اعتقادی قربانی می شود و باید به این برگردیم که آزمون های خودمان را اعتبار بدهیم و به اهداف خودمان نمره بدهیم. هدف ما این است آدمی عزیز ، شریف ، مستقل ، توانمند و خلاق تربیت کنیم که مشارکت فعال در جامعه داشته باشد.