دسته : سیاست
شماره : 13254228813
تاریخ : 28 فروردين 1400
بایدن : از مذاکره با ایران خرسند هستیم هنوز زود است بتوان قضاوت کرد نتیجه رایزنی ها چه خواهد بود اما کشورها همچنان در حال مذاکره هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بامداد امروز (شنبه 28 فروردین) در نشست خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید به آغاز غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در ایران واکنش نشان داد.

بایدن در جواب پرسش خبرنگاری درباره غنی سازی 60 درصدی ، اظهار داشت: آن را خلاف برجام می دانیم و این اقدام کمکی به مذاکرات وین نمی کند. ما از این اقدام حمایت نمی کنیم و فکر نمی کنیم این که ایران می گوید به سوی غنی سازی 60 درصدی حرکت کرده است، مفید باشد. این خلاف توافق برجام است.

ما دوباره بخشی از برجام هستیم

رئیس جمهور ایالات متحده در ادامه گفت: با این حال خرسند هستیم که ایران به توافق برای انجام مذاکرات، مذاکرات غیر مستقیم با ما و گفتگو با شرکایمان بر سر این که چگونه پیش برویم و اینکه برای بازگشت ما به توافق هسته ای چه چیزی لازم می باشد ادامه داده است، بنابراین ما دوباره بخشی از آن هستیم.

وی راجب آینده مذاکرات وین هم بیان کرد: هنوز زود است بتوان قضاوت کرد نتیجه رایزنی ها چه خواهد بود اما کشورها همچنان در حال مذاکره هستند.

گفتنی است پس از اقدام خرابکارانه در سایت غنی سازی نطنز، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که قصد غنی سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد را دارد. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم روز جمعه از آغاز غنی سازی 60 درصدی خبر داد و گفت که اکنون ایران 9 گرم از آن را در اختیار دارد.

مقامات کشورمان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پشت حادثه نطنز قرار دارد، آن را تروریسم هسته ای برشمرده و خواهان مجازات این اقدام غیرقانونی و خطرناک شده اند. بسیاری از رسانه های غربی و صهیونیستی نیز در هفته گذشته گزارش داده اند که اسرائیل در حمله به تاسیسات نطنز نقش داشته است.