دسته : ایران
شماره : 13254228791
تاریخ : 26 فروردين 1400
عناصر گروهک تروریستی «الاهوازیه» در دانمارک متهم به ترویج تروریسم شدند دادستان کل دانمارک عناصر گروهک تروریستی «الاهوازیه» را متهم به ترویج تروریسم در ایران کرد.

به گزارش پایگاه خبری ایران زمین،دادستان کل دانمارک امروز سه نفر از عناصر گروهک تروریستی «الاهوازیه» را به تأمین مالی و ترویج تروریسم در ایران متهم کرد.

به گزارش رویترز؛دادستان کل دانمارک امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که سه تن از اعضای گروهک تروریستی «الاهوازیه» با همکاری دستگاه اطلاعاتی عربستان در ترویج فعالیت‌های تروریستی در ایران  متهم اند.

 این سه تن از اعضای الاهوازیه در ماه فوریه سال گذشته میلادی در دانمارک دستگیر شده و از آن زمان تاکنون در بازداشت بوده‌اند.

 دادستان پرونده در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این یک پرونده بسیار جدی است که افراد در دانمارک فعالیت‌های اطلاعاتی غیرقانونی انجام داده‌اند و  از دانمارک به ترویج و تأمین مالی تروریسم در دیگر کشورها پرداخته‌اند».

دادگاه این سه عنصر گروهک الاهوازیه در تاریخ ۲۹ آوریل شروع خواهد شد و هرکدام از این سه تن با محکومیت تا ۱۲ سال حبس روبرو هستند.

اعضای این گروهک تروریستی، ۳۱ شهریور سال ۹۷ در رژه نیرو‌های مسلح در شهر اهواز، مردم و نیرو‌های در حال رژه را به گلوله بستند.