دسته : اقتصاد
شماره : 13254228752
تاریخ : 25 فروردين 1400
اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی مالیات بر خانه های خالی بستری برای به تعادل رسیدن بازار مسکن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در میان مدت و بلند مدت به تعدیل قیمت‌های جاری واحد‌های مسکونی کمک می‌کند.محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مالیات بر خانه‌های خالی که سال گذشته به تصویب رسید، بستری برای به تعادل رسیدن بازار مسکن هم در بخش ساخت و ساز و هم اجاره است.وی در ادامه افزود: بییشترین انتفاع از این طرح هم برای اقشاری است که در تامین مسکن دچار مشکل هستند.

پورابراهیمی اضافه کرد: هدف اصلی از این طرح این بود که بازار‌های موازی تشکیل شده در این حوزه که عملا در جهت ساخت و ساز برای سوداگری هستند، به سمت بازار واقعی سوق پیدا کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فضای جدیدی که در سال‌های اخیر شکل گرفته، عمدتا در جهت سوداگری به مفهوم ایجاد انتفاع از واحد‌ها برای فروش یا واگذاری با قیمت بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی را شروع کرده و سازمان مالیاتی هم کار خود را موازی پیش می‌برد و و کمیسیون اقتصادی هم تلاش خود را در نظارت بر اجرای صحیح این قانون خواهد کرد.

پورابراهیمی تاکید کرد: مطمئن هستیم اجرای این قانون در میان مدت و بلند مدت به تعدیل قیمت‌های جاری و سمت و سو یافتن منابع مالی کشور در ساخت واقعی واحد‌های مسکونی کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به همین منظور، هفته آینده نشست مشترکی برای بررسی آخرین اقدامات دولت با وزارت خانه‌های اقتصاد و دارایی و راه شهرسازی خواهیم داشت.