دسته : سیاست
شماره : 13254228706
تاریخ : 24 فروردين 1400
سید حسن خمینی قطعا کاندید انتخابات 1400 نخواهد شد ایشان خود را خدمتگزار مردم می داند و برای صلاحدید مردم و انقلاب حاضر به هرگونه از خودگذشتگی است و در هر جایی باشد خدمتگزار و دلسوز مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، درحالی که روزهای اخیر صحبت های زیادی راجب کاندید شدن یادگار امام در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شده بود اما برادر ایشان از تصمیم قطعی سید حسن خمینی برای عدم حضور در انتخابات 1400 خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی در گفت و گو با سایت جماران، در پاسخ به سوالی در مورد احتمال کاندیداتوری سید حسن در انتخابات ریاست جمهوری 1400، اظهار داشت: در هفته ها و بلکه ماه های اخیر ، اقبال زیادی به اخوی گرامی جناب حاج حسن آقا شد و بزرگان زیادی از عاشقان امام ، ایثارگران ، مذهبیون ، خانواده های شهدا ، سیاسیون و دانشگاهیان کشور ایشان را تنها کسی دانستند که می تواند کشور را با شعار "همه با هم" امام خمینی متحد کند.

رهبر انقلاب حضور ایشان را به صلاح ندانستند

وی با بیان اینکه حاج حسن آقا هنوز این درخواست ها را نپذیرفته بود، گفت: ایشان با تردید در حال مشورت و بررسی جوانب امر بودند تا اینکه امروز مطابق دیدارهای نوبه خود با رهبری به دیدن ایشان رفتند که طی این ملاقات، رهبر انقلاب کاندیداتوری ایشان در انتخابات را به صلاح ندانستند و با بیان اینکه حاج حسن آقا را مانند فرزند خود می دانند، از ایشان خواستند که در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکنند.

سید یاسر خمینی تصریح کرد: با توجه به این توصیه ، طبیعی است که تصمیم ایشان روشن بوده و اخوی یقینا تصمیمی برای کاندیداتوری ندارند.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری پرشور انتخابات پیش رو، بیان کرد: لازم است ، به نیابت از اخوی از همه شخصیت های حقیقی و حقوقی که از ایشان دعوت کردند تشکر کنم. ایشان خود را خدمتگزار مردم می داند و برای صلاحدید مردم و انقلاب حاضر به هرگونه از خودگذشتگی است و در هر جایی باشد خدمتگزار و دلسوز مردم است.