دسته : بین الملل
شماره : 13254228703
تاریخ : 24 فروردين 1400
طالبان در نشست صلح ترکیه شرکت نخواهد کرد سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز اعلام کرد: آماده شرکت در نشست استانبول در روز جمعه هفته جاری نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اظهار کرد که این گروه هنوز تصمیمی در رابطه با شرکت در نشست استانبول ندارد و گفت‌وگوهای داخلی این گروه  در این باره جریان خواهد داشت .

 سخنگوی دفتر سیاسی طالبان همچنین گفت که این گروه در تاریخ اعلام شده برای نشست استانبول (27 فروردین) در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: «ما نمی‌توانیم در تاریخ مذکور که در رسانه‌ها آمده است در این نشست شرکت کنیم، اما ما شرکت در این نشست پس از تاریخ مذکور را در دست بررسی داریم و مشورت‌ها در این باره جریان دارد».

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان همچنین ادامه داد که نتیجه این بررسی‌ها و مشورت‌ها هرچه باشد را در آینده در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

محمد نعیم همچنین درباره مطرح شدن آتش‌بس به عنوان بخشی از نشست استانبول نیز گفت: «موضوع آتش‌بس آنطور که بین ما و آمریکا به امضا رسیده، در آنجا تذکر داده شده که آتش‌بس دائمی یکی از موضوعات مذاکرات بین‌الافغانی است».

وی تصریح کرد: آتش‌بس درصورتی اعلام می‌شود که توافق در نتیجه مذاکرات بین‌الافغانی بر سر یک نظام آینده صورت بگیرد.