دسته : بین الملل
شماره : 13254228506
تاریخ : 17 فروردين 1400
مسکو: حضور حزب الله در سوریه ضروری است یک روزنامه لبنانی خبر داد که در دیدار هیأت حزب‌الله با مقامات روسیه، مسکو بر ضرورت ادامه حضور رزمندگان جنبش‌ حزب‌الله لبنان در خاک سوریه تأکید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،برخلاف انتشار اخباری مبنی بر مخالفت روسیه با حضور حزب الله در خاک سوریه،مسکو بر حضور نیروهای این گروه در سوریه تاکید کرد.

محمد رعد عضو شورای تصمیم‌گیری جنبش حزب‌الله و رئیس فراکسیون پارلمانی این جنبش در لبنان در اواسط ماه گذشته با همراهی هیأتی برای گفت‌و‌گو با مقامات روسیه به این کشور سفر کرده بود.

روزنامه الاخبار اذعان داشت که سیاستمداران روس بر این باورند که حضور حزب‌الله در سوریه بیش ازگذشته اهمیت  یافته است زیرا هرگونه عدم  حضور حزب‌الله و ایران در سوریه را آمریکا‌یی‌ها پر خواهند کرد.

در ادامه عنوان شده است که مقامات روسیه پافشاری کردند آشکارا این پیام را به رهبری حزب‌الله برسانند که «حضور شما در سوریه ضروری است چه در سیاست وچه درحوزه نظامی. ما در آینده بر همکاری با شما در دور این زمینه ادامه می‌دهیم».

این روزنامه لبنانی همچنین گزارش داد که در دیدار با مقامات روسیه ، دو طرف به اوضاع یمن، عراق، سوریه، فلسطین و... پرداختند و افزون بر بررسی موضوع ایجاد یک دفتر نمایندگی برای حزب‌الله در مسکو، بر لزوم توسعه راه‌های ارتباط و تکیه بر کانال‌های ارتباطی مستقیم تأکید کرده‌اند.