دسته : سلامت
شماره : 13254227695
تاریخ : 14 اسفند 1399
موافقت وزیر کشور در خصوص افزایش سهمیه واکسن کرونا به خوزستان هیچ تغییر جدیدی در رنگ بندی خوزستان ایجان نشده و همچنان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز هستند. وزیر کشور با درخواست افزایش سهمیه واکسن برای خوزستان موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در خوزستان گفت: با توجه به وخیم بودن وضعیت برخی از نقاط خوزستان و تعداد زیاد بیماران، ضروی است که ستاد ملی کرونا امتیاز ویژه ای برای این استان در نظر گرفته شود.


دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: بر خلاف اخباری که در فضای مجازی منتشر شده است هیچ تغییر جدیدی در رنگ بندی خوزستان ایجان نشده و همچنان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که بیماران و پرسنل بیمارستان‌های خوزستان در وضعیت خطرناکی قرار دارند، برای تامین واکسن، از وزیر کشور درخواست افزایش سهمیه شد که مورد موافقت قرار گرفت.


سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان افزود: تشدید محدودیت‌ها در طول سه هفته اخیر بسیار موثر بود و سبب شد که آهنگ انتشار بیماری در این استان کندتر شود لذا اعمال مجدد این محدودیت‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن بسیار حیاتی است.


ابول نژادیان گفت: کیت‌های تشخیص ویروس کرونا روزانه برای خوزستان ارسال می‌شود و خوشبختانه با حمایت وزارت بهداشت تاکنون نیاز استان در این زمینه تامین شده و نگرانی ای در این خصوص نداریم.
وی عنوان کرد: در روز‌های گذشته با کمبود دستگاه‌های اکسیژن ساز مواجه بودیم که در این هفته سه دستگاه بزرگ به بیمارستان‌های خوزستان اختصاص داده شد همچنین ۲ دستگاه موجود در بیمارستان‌ها تعمیر شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همه عوامل اجرایی دولت در تلاش برای رفع کمبود‌های درمانی خوزستان هستند، ولی تعداد بتلایان و مراجعان به بیمارستان‌ها بسیار زیاد است و انتظار داریم که مردم همکاری خود را بهتر کنند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بهتر شده، اما باید مقدار آن به ۹۵ درصد برسد تا وضعیت بهتر شود.


ابول نژادیان با تاکید بر نیاز استان به گروه‌های خونی افزود: در بیمارستان‌ها برای بیماران ترومایی، تصادفی و عمل‌های جراحی با کمبود خون مواجه هستیم در این خصوص به همراهی مردم نیاز داریم.


وی یادآور شد: تمام مراکز انتقال خون در شرایط کاملا بهداشتی و در شرایط ایمن از دواطلبان خون دریافت می‌کنند لذا از مردم درخواست می‌شود از اهدای خون دریغ نکنند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.